Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

ONSDAGAR ÄR BRA DAGAR

Av Susanne Leijon - 12 januari 2012 07:09

för då tränas det hund och snackas skit med en massa goa vänner  .


Kvällen igår började med en rasterunda ihop med Benson o Cobra, och där tyckte lilla fröken B att hon var attans cool om hon nu fick ha en åsikt....hehe inte speciellt länge då eftersom hennes matte var alldeles för nära  .

Sen jädrar röjde de!!


Lilla första sammankomsten i stugan innan vi traskade ut.


Bizzie var först ut av mina två och här fortsätter vi projekt linförighet/ följa med och jadå vi fick till nåt ett par gånger som kan kallas just ovanstående  . En jädrans pigg liten dam som även hon älskar sin boll,hihi.


Budisar fick hon också och jädrans vad hon springer lilla   .


Ullan då och för tillfället har vi mest skoj med lite allvar inlindat och hon tycker att det är en attans så fräck kombination  .

Lite ff, lite kryp nån inkalln m ställande. där damen tycker att NU skulle jag nog starta oavsett då om jag sagt ngt eller inte....

Så då fick vi ju ta den diskussionen  . Men bra ställande hade hon allt! Man kan kanske inte få allt alltid eller??


När jag ansåg att vi var färdigtränade, så ansåg inte Ullan det och föll in i ungdomliga fasoner, dvs inte komma till mojjan när hon kallade...utan  nanananana du kan inte ta mig.....tur hon är äldre trots allt för det går ju numer att få henne på andra tankar utan att anlita hela gruppen som med varisn boll gör v<d de kan för att få in henne.

Det var tider det!!!  eller inte  .


Det beteendet ska inte upprepas med lilla Bizziebumlan, utan numer har jag TVÅ bollar i fickan,haha

När alla var färdigtränade så in i stugan igen för allmänt mys, och det hade vi verkligen  .


Ha det!

 
 
Nina

Nina

12 januari 2012 07:47

En go kväll med helt ok väder även om den blev lite kort för min del pga ett tandkrämstrauma :)). Såg Ullans kryp och det var minsann alldeles lysande det! Och Bizzie sprang sitt allra fortaste *wrooom*. Kajsa hade vissa synpunkter på detta "det är JAG som ska springa- ok!" . Ha en go torsdag! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

12 januari 2012 09:01

absolut ok väder!
Ulla är en duktiger tjej, när hon gör som mojjan vill,hehe
Bizzie hon sprang o sprang o sprang...tur hon kom fram och inte tog omvägen via Tant Karlsson. Var liite nervis där ett tag,hihi.
Kramis

 
Ingen bild

mariana

12 januari 2012 07:58

Och jag kunde inte komma pga felbokat tandisbesök :(! Hur tänkte jag (inte)?! Härligt att läsa om braiga kvällsövningarna, där fikastunder liksom är pricken över i:et :) // Kramis

Susanne Leijon

12 januari 2012 08:59

Asså Mariana!!! Onsdagar är ju heliga grejor och då bokar man INTE tandisbesök!
Med härliga fyr o tvåbeningar blir det braiga dagar// Kramkram

 
Petra

Petra

12 januari 2012 09:17

Divas personal var i gruvan tyvärr :( Men det låter som ni hade en alldeles utmärkt onsdagkväll. Kram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

12 januari 2012 12:21

Diva var nog inte såå nöjd med sin personal, just igår....
Kvällen var lika bra som vanligt:-)
kram

 
Sabina

Sabina

12 januari 2012 11:48

Är man elithund får man ju lov att göra som man vill! ;) Små humlor vill tydligen gärna oxå opponera sig- tråkig matte som lägger sig i *fniss*

Missade er träning- men jag hörde något om hundskrälle & kom HIIT! ... ;)) Härlig med lyckad träning.

/ Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

12 januari 2012 12:21

det tycker Ulla med och rockade loss med sin boll,grrr och det var henne det gällde när jag vrålade,hahahaha
Bizzie tyckte hon var skitfräck och tyckte hon kunde styra lite över Cobra,hmm lillplutt!
Sen blev hon en liten handväska som man lite snällt kunde lyfta bort,hahaha

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards