Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

VILKEN HELG!!!

Av Susanne Leijon - 22 augusti 2011 07:38

Först o främst är det nu "bara " 5 veckor kvar tills Bizzie kommer till Svedala. Ska bli så himla mysigt och nu när man träffar alla andras valpisar  , vill man bara nu  nu  nu!


Annars helgen så vädret  amen va. Det kan man ju inte klaga på inte!!!


Lördagen var det samling på klubben med gruppen för lydnadsträning, går ju inte att vara så många på Sturup inte.

Lite träningstävlingsaktig träning, skulle det vara och det är mkt nyttigt!


Ullan o jag fick tilldelat oss startnr 1 och det kändes mkt bra, piggelinartös med vår lite akilleshäl, snea avslut ,blev det en del.

Men för övrigt så kändes det mkt bra!!!  . Hon kunde t.o.m elitskälla med en massa publik!!!

Mariana o Lotta de fotade o fotade, så det ska bli kul att se bilderna sedan.

Tyckte vi alla var duktiga, och endast lite småpill är vad det handlar om.

Gofika, frukost o grille hann vi oxå med innan jag for inom Svågertorp för att proviantera   lite inför lördagskvällen. Grannarna kom in på mat och det var hur mysigt som helst att kunna sitta ute hela kvällen.


Söndagen då var det planerat byggsök, så jag, Vicky, Sanne, Leif lite senare, Irene , Gosia o Cina samlades. Alla hundarna en omgång ute och en inne.

Även här gick det hur bra som helst, och som vanligt så bara älskar hundarna detta!!!


Lite god mat fick avsluta söndagen och minsann om inte jag somnade till i soffan till Wallander...var nog det fina vädret och all den friska luften man fått i sig  .

Idag får vi väl se vad som händer när man kommer hem....


ha det gott!

 
 
Nina

Nina

22 augusti 2011 09:33

HERREGUD nu fick jag fetågren :(. Tur att det är några som håller träningsfanan högt, jag tränar för närvarande mest i teorin ... typ :). Happy monday! Hade du haft vår trädgård hade du insett att 5 veckor går exakt hur fort som helst! //Kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards