Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

FÖRÄNDRINGARNAS VINDAR

Av Susanne Leijon - 8 augusti 2011 15:22

blåser på som aldrig förr  .

Både kul   saker och mindre kul   saker kommer inom det närmsta att förändra i det Svedalska hemmet.


Vi tar det mindre kul först. Jag har blivit kommenderad till mitt gamla jobb, från den 1 sep till den 15 jan, och av erfarenhet vet man ju att det kan bli längre.... Hade jag velat dit så hade jag sökt själv. Har mått lite kass av detta en tid och man har fått blanda in fack o dyl för att försöka få det att bli så smidigt som möjligt, men än så länge så säger myndigheten stopp   för de förslag som jag lagt fram.

Hur kul är det att man får ca 40 min längre restid enkel resa...MIN FRITID!!!. Facket kommer att begära förhandling..men det lär väl sluta med att jag tvingas dit iallafall. Jobba helger, röda dgr och bemanning mellan 06-23.

Finns bara en sak som kan tänkas som lite positivt i det hela....

......och nu kommer vi till det kuliga.


Om ca 7 veckor kommer det att hämtas en en liten valpis från Rixdivans kennel, som jag ska vara fodervärd åt. Ska bli mkt spännande och skitkul. Har ju väntat i 2 år ungefär, på valpis, men SkrUllan ville ju inte så...då fick man se sig omkring, och av en slump så hamnade jag på kennelsidan och på den vägen är det.


Ser såå fram emot det och det är ju ett par st som har valpisar nu så det är ju extra kul.


För övigt hoppas jag att ryggen ska ordna till sig, är inte sååå himla kul att tillbringa dagarna horisontellt i soffan, med kortare uppstigningar. Vill ju gå långisar och träna....


Ha det alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards