Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

MÅNDAG IGEN....

Av Susanne Leijon - 23 maj 2011 07:42

och med en bra helg bakom sig känns det faktiskt helt ok..är ju bara ett par dagar till nästa kickar in så  .


I lördags var det gruppträning och vi hade mark på Revinge, inte favvo precis men träna vill man ju...

Jag, Lotta, Cina, Sabina o Petra var de tappra från början innan Göran o Mariana rullade in.

Sabina o jag bytade spår, var ett tag sen så... och Ulla kunde ta den marken där det var rätt så grusigt, fråga mig inte hur jag tänkte då men så blev det  . Jag gick till Kahn i ett lite mer spårvänligt underlag  . Snitslade bara en del av vinklarna för Kahns linhållare inte ska kunna styra runt hunden i spåret, hehehehe

Plötsligt i spåret väste det till strax bakom mig och shit vad rädd jag blev  .


Blev ett hyfsat långt spår till honom med rätt många vinklar.

Kahns spår gick bra, lite väl ofukuserad i början, har ju väldans brått ett tag för att då sedan tappa bort spåret lite, men jobbar på och när han blev lite tröttare så orkade han inte annat än att hålla kvar spåret i näsan  .


Ullas sen då...jo upptaget var hyfsat liksom första sträckan och första vinkeln, men sen gick det inge bra mer  . 2 pinnar var allt hon lyckades att få med sig , sån nu ska vi hitta bortförklaringar  . Soligt revinge, mest grus som underlag, hon löper, en hund med förare, nonchalanta sådana hade varit i spåret och Sabina hade inte full koll på var hon varit heller  , så...... 

selade av henne efter att hon hade fått leta efter slutet, utan att hitta, en bra stund, och sen var vi goa o glada bara!


Gjorde inte mer än att traska en långis med Lotta o grabbarna, innan det var dags för hemfärd sör att ha lite grillning med samfälligheten, eller iallafall de som varit med på fixardagen. Trevligt o gott!


Söndag sedan och som jag skrivit i bloggen förra veckan var jag ju sugen på byggsök. Först var det meningen på fm, men lite sjukdomar o lite annat kom emellan så vi la ner projektet, och jag donade lite både i trädgården, mellan solningarna  , och även inomhus fick sig en liten övergång.

Rasmus skulle på match, men den blev inställd och eftersom Natta skulle städa så hörde jag lite snabbt o lätt med de somm inte kunde på fm, om de kunde en liten stund nu istället, o Lotta o Sabina kunde!


Cyklade ner med vit så hon fick rört på sig lite med.

Vovvarna fick två eller var det tre   omgångar ute, och det gick hur bra som helst för alla tre! Återigen är det himla kul att se de nya hundarna hur snabbt de lärs sig vad de ska göra och hur kul de tycker att det är!


Lotta var tvungen att fara hem men Sabina o jag körde varsin gång inne på lagret med. Ulla hittade Sabina rätt fort i trucken, och blev lycklig som få...

Till Khan stod jag inne i "dörrhuset" och som han jobbade...näsan och svansen var högst belägna på honom hela tiden och han ringade o ringade, svårt med vinden där inne, och med lite hjälp av att jag öppnade dörren lite så aha är det här du gömmer dig!!!

Han blev så lycklig att få hitta!


Ytterligare en kul snabb träning tjoho, och nu var himlen svart o det mullrades o blixtrades, så det var inte mkt socialt efter ,eftersom  jag o Ullan skulle cykla hem igen.

Hann precis hem och ta ut Kian en snabbis innan himlen öppnade sig.  .


Så det var Svedalabrudarnas helg det, nu en full jobbevecka sen blir det en aktiv helg igen!


Ha det !


 
 
Nina

Nina

23 maj 2011 08:32

Revinge är Revinge :). Det räcker som bortförklaring tycker jag *hehe*. Gött iaf att komma ut i solen. Byggsöksbilderna i Sabinas blogg säger allt ;). //Kramar och ha en go måndag!

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

23 maj 2011 09:05

Tackar för lördagen, alltid lika härligt med glada, goa vänners sällskap även om det är på Revinge..;) Tradigt vi fick avböja söndagen, I lööve byggsök!! Men vi kommer igen;) Ha en skön måndag! // Kramen

 
Sabina

Sabina

23 maj 2011 09:51

Byggsök är hur skoj som helst! Shit vad fansen vevade när han hittade dig inne i huset <3 *fniss*!!

Jag hann INTE hem innan regnet kom kan jag tala om som kuriosa.

Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

24 maj 2011 08:05

Oj vilka härliga tjejer du har =) myser när jag ser dom... hoppas du får en super bra dag. Jessica

http://www.bonusfamilj.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards