Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Susanne Leijon - 3 maj 2011 07:49

och det hör inte till vanligheterna inte  .

Roger och Rasmus skulle kolla på fotbollsmatchen och då är man inte sen att ahhh då kan jag träna på klubben under tiden  .

Inte inne förrän vid halv 8 och då var Gosia, Vicky Mathias, Leif o Lotta redan där och genomkörning av Shotti var i full gång.


På vägen ner så kommer det en mot mig med sin hund med bestämda steg och min tanke är jaha nu ska det frågas ngt men samtidigt så ser hon så glad ut så det kändes somm att hon kände mig  . Lite närmare så var det min kollegas fru och hon undrade verkligen varför jag såg surare o surare ut, hmm inte bra. Var verkligen inte sur, hemskt att man då tydligen ser så ut...detta får man tänka på. Påminn mig please!


Gänget hade tydligen en plan för lite genomkörning men jag tyckte nog att det skulle ta lite för lång tid så jag tog ut Skrull och Lotta hon tittade och bedömde.

Vänster, vänster återigen och ja det känns bra..berätta inte för mr Dryg  . Inte för ofta iallafall  .

Jag måste tänka på att inte "skoja" till det för mkt fär då blir hon hoppig och mer plogig, utan go o glad med lite krav.

  Hon KAN gå rakt och i bra position  .


Elitinkallning och ja det blir nog bra, ska återigen bara få bort de små extra steg, även om det var bättre igår, för läggandet är inga konstigheter  ..


Krypa i vinklar fick hon med och högervinkeln blev bra, har ju lättat där lite innan men inte igår inte.

Vänster får vi ta tag i. Hon är lite väl fokuserad rakt fram och har väl inte full koll på att jag har planer på att vända vänster, men annars är själva kryptekniken till vänster bra, så det ska vi öva på!


Dags för sonen att komma ut lite och han var laddad, dåren, men i stort sett tyst nu och går så fint LF. Lite mer vänster på honom med för han kan ploga ut lite när han blir ivrig.


Lite snack i stugan innan det blev dags att hämta fotbollsentusiasterna.


Ikväll ska Lotta o jag på föreläsning och lära oss kommunicera med våra hundar  . Bra va!

Tyvärr missar man Nattas modevisning, håruppsättningar, som henens skola ska ha, men föreläsningen var bokad o betald långt innan. Typiskt!! Men Roger o lite andra kompisar går så det ordnar sig nog trots allt.

Ha det

 



Ovido - Quiz & Flashcards