Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

VILKEN HELG

Av Susanne Leijon - 16 maj 2011 07:46

det blev med en som var ganska oplanerad i fredags  .


Fredagen den blev en stillsam kväll. Gott grillat med tillbehör då, sen var det en lugn tv-tittande kväll i soffan. Fredagen är nog bästa dagen på veckan!


Lördag blev det ju rätt snabbt då och på agendan stod det 40-årsfest på kvällen  .

Vår tvättmaskin pajade ju på torsdan eller fredan så det uppdraget fick ju Roger ta hand om på lördag fm, för utan tvättmaskin går det inte.

Under tiden de handlade så sanerade jag. Man tycker man städar, hyfsat noga men framförallt ofta, men men tydligen inte  , men tvättstugan är numer klinisk! Inget ont som inte......

FB håller man ju lite koll på   och efter Sabinas lilla blänkare att hon var hundträningssugen , så förelog jag att de kunde ju komma till Svedala, om de orkade, för en långis kombinerad med träningspass. Jodå, Sabina, Petra o Khan rullade in vid 2-tiden och så traskade vi iväg. Varvade rastning med träning, ett mkt bra koncept, visade det sig, för när det väl var träning så var vi faktiskt fokuserade, både folk o fä.

Bilderna snodda av Sabina  .

Allt som allt var vi väl ute ca 2 h. En trevlig tur! Alltid kul att förena nytta med nöje  .

På kvällen var det dags för 40-årsfirande.

Trevlig kväll med god mat, dryck lite kul lekar och trevligt folk!

Vid 1 -snåret tackade jag för mig  för det kom en söndag efter och då var det dags för träning.


Söndagen då där träffades Cina, Lotta o jag i Karup för lite spårande. Vi bytade runt och sedan gick vi våra spår själv. Det jag visste var ju naturligtvis vilket håll ur rutan jag skulle, och sedan hade Cina gjort en ofrivillig blindtarm, så det var ju lite kul att se hur hon gjorde där.


Upptaget var sådär, hon registrerade inte att det var så nära uten fortsatte bara rakt fram, men när näsan sen väl kopplades på så gick hon iväg åt rätt håll  .

Spårade på lika bra som vanligt och när hon kom fram till tarmen så visst valde hon den och traskade väl på lite väl långt, så jag bröt henne och när hon kom tillbaka så utan ett ord från mig så bara fortsatte hon att spåra, asså denna hund  .

2 spetsar och dessa tog hon jättebra! Var lite lost på ett ställe men jobbade tillbaka hur bra som helst   och en missad pinne, låg 8 små, var allt hon lämnade i skogen.


de handra hundarnas spår hade gått lika bra, så nöjda styrde vi mot klubben för lydnad med lite fler träningskamrater.


Började med plats, Ulla låg inte utan jag hade koll på snuskryparna Shotti o Thelma, osm naturligtvis låg hur fint som helst!


FS och 2 skick med vit och sen var jag nöjd! Första gick hon iofs mellan konen o Lotta men hon gick rakt , nästan avsaknad av vingel, så   . Andra där blev det aningen mer vingel efter gruppen, men inget stopp och hon valde själv att traska på, mala mala framöver är det enda rätta....


De som ville bli genomkörda därefter blev det, och jag tog eliten   då naturligtvis, utom FS:et och ja det känns bra!!

FF där ska jag gå lite mer intensivt, för att få med henne bättre, lite kortare steg med mer intensitet. Detta svarade hon bra på!

Kontra då i krypet, gå lite saktare...

Tyckte faktiskt att alla hundarna var jätteduktiga, så det blev en härlig efm på klubben!!


Efter gott grillat så landade lallan i soffan, och flyttades inte därifrån innan nattarundan!


Det var Svedalabrudarnas helg det!

 


 
 
Ingen bild

mariana

16 maj 2011 08:55

Träna, röja, party - är ju knappt att helgen räcker till:-))! Tradigt med tvättmaskinen men det blev ju gott av det med;) Vila nu inför nästa helg;) // Kramen

Susanne Leijon

16 maj 2011 09:59

Nä det är ju det med helgerna...om tid finnes lixom...
Det är nästan som om kläderna blir ett snäpp renare, med nya maskinen.
en klinisk tvättstuga är icke att förakta!
Jag jobbar= vilar,hahahaså helgen kan attackeras på bästa sätt.
Ps Saknar inte en kastrull?? hahaha
Kramis

 
Nina

Nina

16 maj 2011 09:18

Efter en sån helg är det klart man längtar till nästa :)! Ibland är det de små sakerna som gör skillnaden helt enkelt. Duktiga är ni, du och Skrulla <3. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

16 maj 2011 09:57

Tacka vet jag att det finns helger..varje vecka!
Nu är det finliret som ska gås igenom ordentligt. Verkligen hitta det där lilla som kan ge stor utdelning och sen hooppas vi på sloganen..Plötsligt händer det!
Ulla o jag har numer KUL när vi tränar och DET är ngt som gett utdelning.

Kramis

 
Ingen bild

mariana

17 maj 2011 11:16

Kastrullen ja;) Helt glömt! Sätt den på klubben i köket, är det nån som vill ta den så får det bli så. Den är över 30 år gammal, tid att köpa ny *hehe*

 
Vicky

Vicky

17 maj 2011 18:55

Fart och fläkt som vanligt hos Leijon =) Lite DAMP har nog du också ;) Det såg verkligen bra ut med Skrullan och nu är det bara pilleripillera som gäller. Tack för visat intresse under träningen ;) Kram kram

http://www.thepack.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards