Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

GRUPPTRÄNING MED TÅRTA

Av Susanne Leijon - 12 maj 2011 07:40

Igår var det dags för tårta igen, denna gång en kombinerad Yaxxon/Ajaxxtårta  . Mycket smaskig chokelakonstellation med massor av fluff  . Tog en lagom bit och den var ju übermäktig, men ner gled den allt  .


Träningen då jo det började med plats och där stod jag som linankare till Shotti, eftersom hon tydligen kryper lite när Vicky lämnar...ögontjänare är de allt för som en sten låg hon allt igår  .


Körde igenom varandra lite och lagom till min tur så kom Mr Dryg    .


FF tar sig med plogningen

  Lite reminding emellanåt sen så   .


Inkallning med ställande o läggande fick hon oxå göra och med bollen bakom så får man till ett kanonställande. Hon blev lite konfunderad att hon efter ställandet inte fick dra bak för att ta bollen, men valde rätt håll,hihi. Läggandet blev därefter inte så bra, men det bekymrar mig inte för hon har ett bra läggande.

Metallen körde vi med och sparkandet innan gripandet får vi jobba med, farten in, dra upp henne lite till och sen naturligtvis ingången  .


Ja det var den onsdan det, och den avslutades med en runda på planen med Ajaxx o Elvis.


Idag torsdag, sån där tråkdag om man nu vill ha fredan fri, så handla, städa, rasta djur, bli klippt och få lite färg i håret, färga Natta och frågan om vi hinner övningsköra lite. Jaja vi får se...

Ha en go torsdag!!

 


 
 
Nina

Nina

12 maj 2011 08:30

Mr Dryg dyker alltid upp när man minst anar det :). Kul iaf att det går framåt tycker jag! Tårtan var icke direkt av den lätta sorten *pust* men ska det va, så ska det va ordentligt. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

12 maj 2011 10:29

Ja, han gör ju det, med långa kliv dessutom,hahaha. Inte bara dryg utan petig med!
Min SkrUlla är på G.....och behöver färre remindningar.
Tårtan var en volangförstorare....
Kramis

 
Ingen bild

mariana

12 maj 2011 09:21

Tur att det finns lagom bitar på fluffiga tårtor;) Lite pekpinne är aldrig fel och det är ju gött när man får resultat:) // Kramen

Susanne Leijon

12 maj 2011 10:21

Visst är det,hahahaha
Pekpinnar, hmm men det blir bra,hehe/ Kramis

 
charlotte carlgren

charlotte carlgren

12 maj 2011 09:23

villka söta hundar besök gärna lottisliv.bloggpklatsen.se

http://www.lottisliv.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

12 maj 2011 10:20

Hästmänniska ser jag. Ngt jag oxå var innan det blev hundträning för hela slanten istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards