Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

MÅNDAG

Av Susanne Leijon - 10 maj 2011 07:45

Var det ju igår med ett väder som var på topp  .

Direkt hem och efter den vanliga lilla rundan på fältet med furminering, hur kul är det med två som fäller samtidigt  .

Solstolen stod o kallade på mig när jag kom in igen, och det är bara sååå skönt  och sitta där o njuta.


Kvällsrundan, där fick de varsin en eftersom Ulla ska ha en låång en och med västen preppad med lunga, boll och klicker så stannade vi till efter halva rundan och tränade.

Vi gick vänster ett antal gånger, och visst det är svårt att se själv rikigt hur hon går men det känns mkt bättre  .

Finskan och nu ska vi jobba bort de försmädliga extra...men en boll bakom är de helt borta  , så nu blir det så, kan ju göra som med fs att hon inte vet men får upptäcka  .

Krypa i vinklar fick hon oxå och det tar sig det tar sig.....


Ja det var vad vi gjorde, innan vi satte full fart på fötterna hemåt igen och det är ju tur att jag kopplar Ulla när jag får syn på en liten hund som får jaga pinnar på en gröning som vi ska passera, för plötsligt kommer den farandes mot oss och ägaren hon kallar, hjälper det...nono, hunden fortsätter bjäbbandes mot oss, men höll sig lite på avstånd trots allt, men plötsligt var den bakom, Ullan var hur cool som helst  , och när ja gförstod att det var en feg rackare som tänkte "anfalla" bakifrån  , så tog jag ett steg mot den och berättade att ge fan i det, oh shit vad rädd den blev  , den pep iväg med svansen mellan benen..och jag hoppas att ägaren har fått fatt på den,hihi.

Hoppas tanten lärt sig koppla sin hund när det kommer andra hundar!

Jag brydde mig inte ens om att prata med henne för hon hade ju fullt upp med att försöka få in sin lilla hund.


Ulla verkade rätt nöjd med mitt tilltag och gick och tittade belåtet på mig en bra stund efter...du o jag mojjan!!!  , och jag kom att tänka på hundmötena som många tränat på och ja...detta blev bra!


Hemma igen så fick Kian en runda med sin mojja och en boll så hon var rätt nöjd hon med.


Inga planer idag heller, hur skönt som helst...Natta får kanske övningsköra lite...


Ha det i   

   


 
 
Nina

Nina

10 maj 2011 08:35

Visst är det väl lovely med oplanerade kvällar? Inte lika lovely med hundar på rymmen, tur att Ulla är en cool tjej som låter mojjan ta hand om kriserna - det gör INTE Yaxxon *grrr*. Ha en go tisdag och kör försiktigt! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

11 maj 2011 09:48

Tror att bra känsla är minst lika viktig som träningen;)Snyggt skött med hundmötet! // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards