Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Susanne Leijon - 6 februari 2013 08:03

Tisdag och jämn vecka då är det skydd på agendan  .

Jag, Perra och Elin var de tappra och sen kom Lotta oxå och joinade oss.


Lite rastning och sen fick Ulla komma ut för ett låååångt fritt följ och hon gick och gick, med fullt fokus på mig och efter en liten stunds gående så hade hon pyst ut det värsta.... Hon är skitsnabb i alla vändningar och sättanden..tror Bizzie ska få studera Ullans sättanden ett tag  .

Ulla fick även lite "skojträning", där hon aldrig vet vad som kommer att ske men hon är med,hehe. Kom just på att man ska kanske köra lite likadant med grå.....


Bizzies lydnad ja där var hon igår väldans intresserad av vad B och H pysslade med så lite övertalning att faktiskt hänga med mig fick det bli stundtals. Bollen låg som extern belöning och i rätt position, då så....


Framförgående där hon inte ska veta om hon ska gå ut eller inte, för även då tar hon sig så sakteliga fram i förlångtframpositionen  , så det är bara till att "lura " henne hela tiden, för då måste man faktiskt se till att vara med och lyssna på för att se vad som kommer att hända, hela tiden   .


Inkallning med och utan ställande. Ställandet där är själva ställandet snabbt och snyggt, så för att inte få ngt extra frågande steg så måste jag vara snabb att belöna henne rätt märkte jag igår. Vi har inte kört ställandet så många gånger så jag är trots allt riktigt nöjd!


Skyddsbiten där körde vi sändande för bevakning. Perra utrustades med X antal bollar och jag skickade grå, som hade bra skallbevakningar, liite koll på mig emellanåt men återupptog bevakningen igen och då fick man ju bollen...

När vi körde lite taggning/frustration på henne så svarade hon med att ha en bättre bevakning  


Lyssna på rätt kommando, man får inte gå på anka, kaka, apelsin eller dylikt och slår man en flukt på sin mojja emellanåt kan man oxå få sin boll. Detta gäller även när man på ett sitt får ner lallan hyfsat snabbt  .


Blev rätt många sändanden och hon gled förbi rätt nära Perra på en del, sen när hon väl bevakar så håller hon sig och är inte på figuranten, så då körde vi ett gäng där hon fick bollen direkt när hon var på bra avstånd.


Lite sitta kvar hos mig trots Perra var lite störig runt om, och sen avslutade vi med ett par där jag satte henne för bevakning och sen fick hon bita lite.

Har gärna lite koll på mig där med så det får vi jobba på.

Mattesjuka hund  .


Ikväll får vi se hur det blir med klubben, tydligen utlovat kaseväder även ikväll och då blir det väl som tidigare i veckan, snorhalt, och då kör inte jag in.

Fast å andra sidan gick det bra att köra igår, men då hade det inte snöat heller, vilket det gjorde hemma i morse  .


Ha en go onsdag!



Ovido - Quiz & Flashcards