Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

LITE TRÄNING OCH SEN LITE SW..NÄSTAN..

Av Susanne Leijon - 20 januari 2011 10:38

Japp!!

Igår var det ju som alla vet Onsdag och det betyder ju grupptäning, som då inte har kunnats genomföra under en lååååång tid med tanke på enorma snömängderna som vi har behagats med sen början av december nåt  .

Var lite i valet o kvalet hur jag skulle göra med tanke på att damen närmar sig höglöp. Inte för att hon är nämnvärt brydd över det men jag som då ALLTID   är så mån om mina träningskamrater och framförallt i dessa tider då hanhundsägarna, nystart på träning, kalvar på grönbete och allt vad uppstarten kunde innebära,,så inte behövde de hormonstinna dras med en vacker vit doftälva på det  .


Men sen skulle ju Yla paras och det är ju inte fel att ha träffat kennelpappan till Ullas blivande heller, eftersom det är jag som kommer att, i vanlig ordning då, axla SW-ledarrollen.

En nallebjörn är det doftälvan kommer att ha möte med på lördag. Sen jäklar få hon ju se till att ha kunskapen om blommorna o bina...


Träningen ja inte blev det jättemkt konstruktivt, men rätt mkt ff/lf fick ju ta på kopplet när damen inte tyckte att hon skulle hänga på mig längre, men efter lite uppsträckning så var hon så mild så .


Ett par anskällningar på mig själv, o ja de kunde ha varit bättre  .

Plötsligt blev det dags att bege sig och naturligtvis kom jag ju lite för sent, vad annars är nytt...men på lördag lovade jag John, kennelpappan, att senast 5 min innan utsatt tid så är jag på plats.


Det var det...Kia är lite bättre tycker jag nog, och pigg som bara den  .


Haj!

  

 
 
Petra

Petra

20 januari 2011 12:14

Sin plikt den gör man, annars dör man :)!! Åhh, nallebjörnar gillas- mycket skarpt, så kanske ett litet pepptalk sådär innan om nu Ulla känner sig osäker på blommor och bin?!

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

 
Nina

Nina

20 januari 2011 12:27

Hmmm ... SW? Nu fattar jag ju ingenting :). Klart du är i tid på lördag *hejar på*. Spännande hur som helst och OM det blir byggsök är Schaxxon gärna med. Heja Skrulla - hon kan, det är bara det att hon inte vet om hon vill :))). //Kjaaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Sabina

Sabina

20 januari 2011 15:37

Kalvarna kan gott lära sig det här med fokusering *mohahaha*. Klart Skrullan kan, men man kan ju inte vara hur lätt på foten som helst ;))) / kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

21 januari 2011 07:52

Petra: Så nu har Ulla och jag läst biologi, och det verkar som att hon kan det,hahaha

Nina: Amen nu igen??? Sving.... Klart jag är i tid på lördag! Absolutely. Byggsök it is! Tror Ulla är sugen...har gjort vissa kontorller,hahahaha

Sabina: Slampig?? Ulla??? Noway! HAha

 
Petra

Petra

21 januari 2011 09:35

Då säger vi så, jag har pluggat på mitt och gör mitt bästa *dubbelt upp* och nu när Ulla har haft genomgång gör hon sitt :) Tummar hålles ifall ifall <3 /Kram kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

 
Ingen bild

mariana

21 januari 2011 10:08

En nalle låter väldans romantiskt, passar SkrUllan;) Så skönt att Kiasnäckan mår bättre:p Ha det gött, ses söndag;)! // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards