Direktlänk till inlägg 2 november 2010

DUKTIG VIT OCH GRATTIS

Av Susanne Leijon - 2 november 2010 07:34

   Först och främt grattas till RASMUS som fyller tonåring!!!   

                            HIPP HIPP HURRRAAAAAAAA!!!!!

Det var ju fotboll på tv igår och hur kul är det. NOT!

Så Lotta o jag bestämde oss för att köra lydnad på klubben istället, mycket roligare!

En del från gruppen, Nina, Sabina, Packet o Cina, och sen så var det sista gången för Rebuz och hans familj och det är ju alltid lika kul att träffa dem.

Och Rebuz är så glad att få se sin mamma, och hon ja, surmegga  . De får väl ta o röja runt en dag, så blir det nog annat ljud i skällan,haha


Vi började med Änzo:

Lite gamla bilder men dock...

  

LF tränas det för fullt och han har en härlig följsamhet den lille

  

Lite taggad och väldigt intresserad av mojjans bollficka  , så jag tog bollen och agerade extern belöning till honom. Blev han förvirrad  , ja det blev han MEN han fick tänka till, och inte bara en gång utan flera, och inte hade han otur inte  . Duktig kille!

Så, inget grått, acceptansen ska bort, och Änzo med bihang har en härlig träning  . Look whos talking!!! Men det är detta som är det underbara med hundträning. Man gör fel, någon ser det och sedan kan man själv påtala samma sak för andra och måste naturligtvis tänka på vad man sagt och ha med det till sin egen träning. Luddigt?!?! Ja kanske men Lotta och jag vet.  .

Packet anlände och tjoho trippellydnad!!!

  

      

Det blandades friskt med lägre och högrelydnad och hundarna var RIKTIGT duktiga  . Är kul att se att igår var Ulla faktiskt taggad i massakerlydnaden, för annars kan det var lite jobbit med alla hundarna rúntomkring henne, men icke så nicke igår  .


Kollade lite på Rebuz på avstånd och det såg jättefint ut. Han är en duktig påg! 

Cool som attan och hetsar inte upp sig i första taget.


Fikatajm och efter det så donade vi lite på var sitt håll och jag fastnade hos Maria o Jalle tills de åkte och då gick ja gmot konerna, med ett följe av kamrater  .

FS:et då, jo pinnar ute preparerade med bollar, och igår tänkte jag köra hela skick för att kolla av.

Lite för bråttom, och med min röst   på det när jag ska gapa stanna, så blev iallafall första vändan sisådär, men nån vända till och det bättrade sig tills 4:e fy attan vad bra det blev!!! Snyggt fot, galopp bröt av snyggt för att sen trava rakt och fint!. Ja puss o kram vit!!


Dags för hemfärd och loppelådan!


Haj

  

 
 
Cina

Cina

2 november 2010 08:41

Grattis till tonåringen :) Hurra hurra.

En flitig kväll på klubben igår :) Tänk vad en måndagskväll faktiskt kan vara bra liksom - tror framförallt att fotbollssupportrarna säger O'yes indeed till det ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

2 november 2010 10:01

Han tackar!
Ja man kände sig rikitgt flitig! både före OCH efter fikat, o bara det!!!
Mff-arna var nog lika nöjda, ja.

 
mariana

mariana

2 november 2010 08:52

Fina bilder, gamla eller inte;) Det finns aspelut inget luddigt i det du säger, Susanne;):p Aspelut inte;)! Grattis till tonåringen Rasmus, stort HURRA!!! // Kramen

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

2 november 2010 09:59

Alltid kul med bilder!
Bra att det var klart som korvspad,haha.
Rasmus han tackar, tonåring redan lixom och jag som är sååå ung,hahaha.
Kramis

 
Nina

Nina

2 november 2010 09:05

Massakerlydnad! GUD va irriterande att man satt i möte då :). Kul med många på plats och jag vet inte, jag kände mig så himla hemma när Vicky - innan hon sa hej! - kommenterade min vänsteraxel med "Nina - nu hänger den ner igen, din axel!". Öhh ... JA! Jag har kortkoppel!! Kul att träffa dig med ;))). //Kraaaaaaam

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

2 november 2010 09:57

Ja massaker bara så där, var ju inte helt fel, det får vi snart ta en onsdag!
Visst är det härligt, bara rätt på och hitta nåt man gör fel,hahahahaha. Kramis

 
Nina

Nina

2 november 2010 09:13

GRATTIS till Rasmusen så klart

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

2 november 2010 09:56

Rasmus tackar!

 
Ingen bild

Hobbelotta

2 november 2010 11:00

Först : Grattis till Tonåringen!!
Sen : Tack för alla tips och trix och hjälp. Tror jag knäckt en del av nöten i natt. ( Låg och funderade lite) Berättar om en vecka om det hjälpt!
Ja, massakerlydnaden var riktigt bra igår. Duktiga hundar och förare. Jag menar skall på rad och framförgående brevid varandra osv. Jätte kul att se!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards