Alla inlägg den 4 november 2010

Av Susanne Leijon - 4 november 2010 07:46

  . Ja så är det faktiskt!!!


Lotta och jag träffades redan runt 17, och satte igång att dona lite för oss själva. Jag tog damen för att köra gåendet till FS och hmmm kan man ju säga. Hon hade brått, brått för att hämta sin boll. Hon fick påminnas antalet gånger, både med snäll och lite mer tydlig röst  . MEN det bästa av allt var att även om det nog lät rätt ilsket ett par av gångerna så hade jag tålamod så det stod härliga till  .

Så allt slutade rätt bra.

Hon fick krypa, lååångt men med många starter, och nu kunde man inte se helt själv, men ngt skutt i första och andra gången men sen verkade det som att hon kröp riktigt bra. Låg o fin i starterna fram var hon oxå  . Mitt vita hjärta!

även ink.med ställande blev bra. Hon tar ju ett par extra steg, men när kommandot kommer så reagerar hon snabbt och bra, så det är dessa små steg, men vi kör på och försöker få bort dem till nästa helg.


Mattias anlände och efter mkt snack och lite action så kördes han igenom i lite LF och som av en slump så trillade jag med och det blev lite tandemlydnad  . Är så himla skoj!!


Fika tajm och BoskerNina bjöd på lite tårtor för sitt väldans snygga 1:pris  .

Ut igen och nu var det FS igen men denna gång med grupp.

Pinnar ute preppade med bollar naturligtvis.

Första skicket där trodde jag att Ulla skulle bryta av vid gruppen, men när hon var precis förbi utan att göra det jag trodde, så blev det ett dk, men shit vad rakt och fint hon gick då  .

Andra skicket: Ut bra bröt av men började valla lite, så "stanna" och sen gå igen . Ja det bidde bra. Tredje gången fy attans vad bra det blev, eller snarare. SÅ ska det se ut!!!!!

Höll där naturligtvis   .

En härlig träningskväll och det verkade som om alla var nöjda med sina fyrbeningar  .

Idag kommer syrran med familj och stannar till söndag. Lite kalas för Rasmus i helgen och lite träning för Ullas del, är väl det som händer i stort.


Ha´t

  

Ovido - Quiz & Flashcards