Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

TRÄNINGSTÄVLING

Av Susanne Leijon - 25 juli 2013 07:29

var det igår i Skurup.

Ett glatt gäng, Carin, Daniel, Elin, Perra och moi tog oss dit för att träna i tävlandets ädla konst  .


Det vi behöver träna på en hel del är att Bizzie inte ska gissa själv vad hon ska göra utan faktiskt hänga på mig.

Ut på olika klubbar är vad som gäller, just för att det finns mkt som kan störa ut damens koncentration när man kommer till andra ställen. Behöver inte vara träningstävlingar utan bara åka och träna där det blir nytt och det förhoppningsvis finns lite andra som tränar.


Sen ska jag köra framförgående och läggande efter varandra, för när det var läggandet, som hon normalt gör jättefint, så tyckte hon att nä men nu sa hon nog framåt fastän jag var tyst  , ja dk både på fot och sen på läggandet.


Sen ska det även finnas  en låda med grejor i alldeles vid hindret, för apporteringen är bara såå kul och där ser hon ju var den hamnar...i lådan bredvid hindret...så då blir man lite ofokad även där. Satte sig inte riktigt, fick dk:a och då satt hon precis bakom hindret så hon även slog i...första gången hon ens touchar hindret.


krypet, som ännu inte är klart, lättar lite fram emellanåt och är hög bak. Jädra moment..hon kan väl titta på Ulla och sen är  ju lixom krypfåran klar  .

Ja vi fortsätter på inslagna banan...


Slutade iallafall på uppflyttningspoäng och en liten glaspokal med hem :))



Ikväll är det inte för många knop som ska utföras...är planen  .

 
 
Nina

Nina

25 juli 2013 07:53

Härligt med uppflyttningspoäng! Det är ju lixom bara det som ska till *hehe*. Själva körde vi plumstricket och det var sjukt skönt! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

25 juli 2013 08:30

Nina:
Så är det!
Plumstricket är bästa tricket i värmen! Det gjorde jag med i min pool medans Bizzie gjorde det i sin pool:)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards