Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Susanne Leijon - 22 juli 2013 07:28

Fredagen: Lugn, skön och varm så gott att sitta ute hela kvällen.


Lördagen: Startade med en skön, varm lång å-runda ihop med Lotta   .

Direkt efter fick det bli ett pass på gymmet med dottern, så sen var det skönt med ett litet poolhäng minsann   .

Efm spenderades på 80-årskalas hos min faster och därifrån gick man ju inte hungrig   .


Blev inte såå mkt kväll kvar utan det var bara till att kasta sig i bingen för på söndagen skulle det sökas.


Söndagen:

Utlovad strålande   och värme gjorde att en hel del av gänget valde att stanna hemma, men på morgonen är det ju inte fullt så varmt och dessutom kunde man ju få inviga sitt kyltäcke till hundarna.

Så jag, Lotta och Cina körde sök iallafall, medans Petra, Nina och Irene spårade efter att ha deltagit lite i Sanne o Leifs rapportträning.

Syrran och Emelie hängde med ut och tanken var att syrran ev. skulle figga lite men hon blev plötsligt upptagen av en valpis.

Emelie hon var först oxå upptagen men sen så höll hon både stigen och ville figga lite åt Ulla. JAdå lite naturbegåvning har hon allt för hundträning och det var rätt nära att en av valparna fick åkt med till Varberg  .


Söket då:

Yalla först ut och hittaövning med direktbelöning vart det för att få upp draget till figgarna. Har ju en tendens till att vilja spåra ut och det är ett big Nono! Bidde bra!


Bizzie sen då och attans vad glad jag är att jag körde ut och körde sök för jädrar vad bra hon gick  .

Första skicket hade hon "sprungit på" Lotta som låg delvis under nätet, backat ut och sen tagit sin fastrulle!


På Cina där hade hon konstaterat, och sen tagit rullen även där.

Nästa, där låg Lotta helt under nätet men beredd att hjälpa till med rullen , men se det behövdes icke. Liiite pip när hon gick runt Lotta men sen hade hon tagti sin rulle och full fart in till mig. Love my dog!


Blev två skick på Cina på nästa sida och det andra där hittade hon henne och rullen... japp.

Samma på Lottas sida, men hon är ju omskickningsbar den goa grå....


Nästa där hade Cina och jag olika uppfattningar om vilken gran vi menade  , så där jag skickade fanns hon ju inte, varken första, andra eller tredje gången, hmmm så det fick bli ett skick på Lotta istället, som låg under nätet i en håla, och nu var Bizzie lite trötter i kolan för hon pep, tog rullen stannade kvar, släppte rullen för att pipa lite till, ta den igen, släppa, men när hon tredje gången gillt tog rullen igen då var Lotta snabb med radion så jag kunde plussa från stigen  .


Funderingar om att köra på lådan hade jag allt, men nu hade ju Cina traskat ner bland grodorna så då testade jag, väl medveten om att det kunde bli helt galet, men man måste testa och annars hade vi löst det hela på bästa sätt om det skulle strula.

Hon far ut, konstaterar att Cina finns i lådan, piper lite när hon går runt, stannar upp och kollar in på mig..tankepausen,hehe, men sedan så böjer hon ner lilla huvudet och tar sin rulle och kommer in   .

Var nästan så en liten tår trillade....


Avslutade med en springare på Lotta, naturligtvis med massa kamp och lek.


Vilken underbar hund man har!!!  


änzoz tur och där testas det för fullt med bl.a flying och han börjar fatta,hehe.


Ulla sist ut och hon var inte lika på hugget, är mer påverkad av värmen än B men ett par skick fick hon, och Cina på ena sidan blev dissad totalt. Sprang ut och jaha där är du, men nä jag vänder in igen,hahahaha Ulla min skrulla.

Lotta hade hon varit på på första..men sen Emelie där skötte hon sig rätt bra. Asså den damen!!!!


Hem och lite poolhäng innan det blev sen efm och det blev dags att bege sig till Höllviken för lite surpiceöverraskningsparty för kusinen som fyllt 50.

Helt underbart att sitta på stranden, grilla och dricka gott, med en massa skratt till solnedgången.

Jubilaren:)

kusinerna

En underbar kväll!!!


Go måndag alla i det finfina vädret!


Ovido - Quiz & Flashcards