Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

TÄVLING OCH TRÄNING

Av Susanne Leijon - 8 juli 2013 07:25

Helgen inleddes med att jag tog lite pick och pack och körde till Lotta för lite gott, både flytande och mer tuggvänligt  .

en skön kväll och vi flyttade med solen för att kunna njuta riktigt.


Upp tidigt på lördagen för då skulle vi köra till Danmark och hejja på Perra som skulle tävla mondioring. Kan ju vara kul att få se lite av vad det hela går ut på, när man nu håller på att hjälpa till i träningen  .

Vi visste att vi skulle till Nestved, men naturligtvis inte riktigt var. GPS:en låg kvar i min bil men telefonen funkar ju lika bra när man väl fått fixat inställningarna  . Precis när jag fått igång den så visade det sig att vi skulle svänga typ 100 meter längre bort och sen var vi ju nästan framme  .


Kul att se det hela, och för Perras del slutade det med godkänt och det är det de ska ha för att sen få tävla i 2:an, iofs två godkända resultat men det blir det säkert nästa gång  .


Hemåt efter tävlingen och då var det bara att byta om inför grillningen med ett par av grannarna.

Foto: Gottigt��. Snart lekar....��

Lite lekar är obligatoriskt   , som att spotta grodor



och lite annat

Kvällen avslutades med lite trubadurande när två kompisar till ena paret kom och underhöll oss. Mys på hög nivå  .


Lördag blev till söndag och efter lite vila i sängen så fick det bli lite hemmapyssel i form av trädgårdsarbete och fönsterputsning innan det var dags för ett besök på gymmet  . Ja och det är ju färskvara. för aningen segt var det allt  . Men skönt efteråt och då skulle det byggsökas!

Jag och Lotta först och sen kom TT-Nina lite senare.

Bizzie först och första där fick hon sin lösrulle, tillbaka och påvis.

Andra där satt Lotta lite synligare och vi skulle testa om hon fattade att ta sin fastrulle om ingen lösrulle fanns där och bannemig när hon böjde ner huvudet och inte hittade ngn lösrulle så tog hon sin fastrulle  , och eftersom jag såg det hela kunde jag plussa henne rejält när hon var på väg till mig  !

Två skick till och det ena fick Lotta hjälpa till lite med att peta på rullen så.....

Kändes riktigt gott!


Änzo han hittade mig ett par gånger han med innan det var Ullans tur och Lottas första gömställe det hade hon koll på direkt bara hon kom innanför grinden  .

Gömställe nr två, som egentligen inte var så svårt, det fick hon allt jobba för, men ingen hjälp, för jag visste inte var hon var någonstans,. Till slut så hittade hon henne och skallar så fint så mitt vita gryn  .


In på lagret och första var Lotta innen i sågrummet där det är helt mörkt. Såg riktigt hur B smög sig framåt Lotta , fick lite hjälp med rullen och ut till mig igen och påvis. Kampa och sen lite belastning med grejor på och sidan om henne. Släpper taget, kollar och kör sen på igen  . Bara att köra på!


Nästa låg Llotta i en papplåda och då blev det lite svårare att förstå sin fastrulle så då fick hon en lösrulle istället.

Sista var spiraltrappan och där for hon upp, in i mörka rummet, hitta Lotta, tog sin rulle och ut igen.

Hade innan sett att en liten bit av trampdynan var av så nu ville hon inte riktigt gå ner för påviset, trots bandagering, kanske inte så konstigt, så då fick jag gå upp istället. Duktiga duktiga grå!


Änzo fick jobba för att hitta mig uppe bland isoleringen, så en figge blev lagom för honom  .


Dags för mig att köra hem Natta och då kom Nina, och väl tillbaka igen var det Teddies tur.

Kom på imorse att jag glömde köra Ulla där inne  .


Teddie fick en inne i mörka rummet, en uppe för trätrappan och sen spiraltrappan.

Mörka rummet, grejade hon jättefint och även hon fick lite belastning sen i kampen.

Trätrappan, när hon väl kom på att ahah man kan gömma sig där uppe så for hon upp och ner  .

Spiraltrappan...upp var då liiite lättare än ner, i vanlig ordning  . Men kampa fint i det mörka rummet där uppe.

Ner kom vi, jag o Nina rätt svetta...var ju inte liite varmt där uppe, och Teddie hon var mer stärkt! Duktig tjej!


Nöjda och belåtna...absolut men vädret var fint och kvällen ung så då drog vi till Norrskog och la spår.


Bizzie fick ett högreupptag, nja kunde gått bättre, ahr ju bara gjort det en gång tidigt, och då var det iofs 10-mässigt, men inte igår inte, men åt rätt håll till slut och sen bar det iväg....... Asså hon har ett J ä k l a drag i linan, jag håller emot för att inte bryta benen av mig....

Hon hade ett spår med en massa vinklar både räta och spetsiga. Jag vet att hon har vinklat, och hon har fått med alla pinnar in men fråga mig inte mer....Duktiga gråfian!


Thelma, Teddie och Änzo de spårade på och gjorde det hur fint som helst. Ullan hon fick en liten prommis och plötsligt börjar både L och N vråla att gå ut på gatan...tydligen ett grymtande   inte alla långt ifrån våra bilar.


Hemma vid halv 9, lite mat i magen och sen blev det lite tv.


En härlig helg med andra ord, tur det eftersom man sitter i sin kontorsstol   .




 
 
Ingen bild

Nina & T-T

8 juli 2013 08:47

Tack för igår.
Himla kul att komma ut och träna med kompisar igen - och bra blev det också :)

Susanne Leijon

8 juli 2013 08:58

Tack själv!
De var jätteduktiga hela högen. Mina sov gott hela kvällen..eller det som var kvar av den;).

 
Sabina

Sabina

8 juli 2013 14:46

Ni verkar ha haft en härlig vecka här hemma :-)! Låter spännande med tävling i mondioring, kul att det verkar ha gått bra också.

Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

8 juli 2013 15:10

Sabina: Den har varit hur bra som helst med träning i vanlig ordning. Helgen blev ju veckans höjdpunkt och i mondioring är det godkänt som gäller, dock två st för att få tävla nästa klass.

Lite av ett lekland inne på plan, nyttigt för alla hundar, men sådana störningar :).// kramkram

 
Nina

Nina

8 juli 2013 15:23

Här har ni icke legat på latsidan :)! Mondioring skulle jag också vilja se - fullt ös jätteklös måste ju passa Balder utmärkt. Nu ska man bara skaffa sig en uppfattning om marklistor och grejer, sen är vi med igen :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

8 juli 2013 17:07

Mondioring är kul. Platsliggning med en båt som kommer nerfarandes från en kulle strax intill:)
Figgar som torrsimmar😃. Åka båt... Ja bara fantasin sätter gränser☺☺☺.
Latsidan, nä hu så trist 😀.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards