Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

KENNELLÄGER MED RIXDIVAN!

Av Susanne Leijon - 2 juli 2013 07:36

Ja så var det roliga slut och man är tillbaka i kontorsstolen i en månad innan nästa semester faller in.


Kennellägret var riktigt trevligt, hade iofs inte väntat mig ngt annat  .


Vi har kört mest sök och skydd och lite lydnad som uppvärmning inför skyddet. Nyttigt med nya figgar och vi hade dessutom två st. Lyxigt värre  .


Bizzie hon har jobbat på jättefint och i söket har hon gått så bra så bra.

Full fart rakt ut och fina framslag för att få figgen, tagit rullen och vips inne hos mig igen för påvis. Här får jag fortfarande ha liiite draghjälp på de sista skicken men vi kör på så för att få upp farten ytterligare.


Rutorna är ju helmysiga, man är allt lite avis, de har skogen " runt hörnet" och det är bara att välja och vraka på nya rutor i den härligt kuperade skogen med tungt blåbärsris som matta  .


Ena sökpasset blev det lite feligt för B för stigpersonalen trodde att figgen låg längre fram än hon gjorde, så det blev ett antal skick för B, där jag gick ut i rutan för att hjälpa henne, men sen visade det sig att figgen låg en bra bit bak i rutan  , stackars B, som blivit tvingad....men positivt att hon går ut om och om och om igen trots att hon är bra trött. Älskade hund!

Träff först och sen  avslut med en springare blev som extra krydda efter fadäsen.

Även inplanerade tomskick gick hur fint som helst.


Ulla, som fick hänga med...vem kan motstå hennes ögon  , när det nu fanns plats i bilen, hon har under veckan fått två skick sök, duktig tjej. Upplet X 2 och lydnad samt varit förste vallare, så hon har nog varit rätt nöjd hon med

Skyddseriet, där har B fått köra bevakningar, sändande, och träna inhopp och transporter.


hon ska inte hinna fundera för då går det bäst  . Första kan hon vara lite loj, men hon växer på sig och det har slutat riktigt bra med henne!


Hon har inte brytt sig att det varit nya figgar utan hon har donat på som vanligt  .

Lite axplock av skyddseriet då:


Jes från Danmark hade grejor med så vi kunde klättra i berg, skitfräckt var det, men att ha hunden hängandes insåg jag skulle bli för tungt så tyvärr   fick jag avstå det.

landningen var inte sååå smidig  

Här kommer Fredrik med Bubba.


Alla deltagarna, ett riktigt härligt gäng  

A-gänget

B-gänget:

och C-gänget:


Härliga dagar, ett år till nästa gång  , så det är tur att man kommer att träffa en del av dem, ev på SM om det blir att jag kör dit och sedan lite längre framöver med  .


Nä nu får man allt jobba lite.....




 
 
Ingen bild

Jimmie

2 juli 2013 12:42

Hej!
Såg ju bra ut tyckte jag. Visst har du en skyddshund i henne. Bra ordning och reda hade du också.
Ps: Kul att du fotade så flitigt.

Susanne Leijon

2 juli 2013 13:29

Man tackar ödmjukast ;), för dessa kommentarer.
Jag är helt övertygad om att det går att få en bra skyddshund av henne..jag ska oxå hänga på där;)).
vi tar det lungt och fint och förhoppningsvis mot våren ska vi väl debutera:))..tänkte jag,hehe.
har ju munkorgen "kvar".
Är så himla kul med bilder och se tillbaka på!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards