Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

DANSA...PAUSA...DANSA...PAUSA

Av Susanne Leijon - 27 juli 2012 07:17

om man jämför så kan man ju skoja till det lite med att säga att det var vad Bizzie gjorde igår på sin skyddsträning  .

Byte/försvarsträning fortsätter vi med och vi har ju inte tränat ngt skydd alls sen lägret så det kunde ju bli lite skoj och se hennes minnesbank...

Det fanns minsann där även om första gången blev lite som Dan Phöner sa att hon kan verka vara en slowstarter, men hon kommer, hon kommer.....

När Magnus rör sig så dansar Bizzie efter och när han stannar så pausar hon...så tillvida att hon stannar och går igång och skälla, och detta gör hon riktigt bra   , för att börja dansa igen så fort Magnus rör sig!


När han "gömde" bitkudden bakom sig så blev det lite mer action i hennes skall med.


Betten de förbättrades för varje försök. De sista var riktigt fina fullbett, och då hade hon i sina missar dratt ihop käftarna så det smackade om det, inget jag hörde då...har ju nog med att komma ihåg vad jag själv ska göra och när jag ska göra vad  .


"Lydnadsbiten" innan action var riktigt riktigt bra igår, hon sitter så lungt, tyst och fokuserat och när jag skulle lämna kudden till Magnus antingen genom att sparka ut den eller gå ut och lämna den så satt hon så fint så  .


Magnus nöjd och ja då är ju även jag nöjd naturligtvis  .


Ullan tog jag ut och gick direkt och ställde upp för ett FS och jädrar anamma om det inte blev istort sett perfekt, första rundan  . Skönt med Magnus som vittne  .


Sen fick hon inkallning med ställande och läggande och whitey var minsann i topptrim igår...så efter lite agility med henne så blev det bollbus med Magnus...och i Ullas ögon så var det ju bara bäst   .


Annars så vet jag att även Lotta, Kattis, Vicky och Magnus var lika nöjda som jag efter träningen och japp det såg finfint ut!


Innan man åkte till träningen så blev det lite bad och avslappning på luftmadrassen och det var inte långt ifrån att man somnade, men Ulla min trogna vän, hon stod plötsligt vid poolkanten och skällde...helt övertygad om att hon kände på sig att jag höll på att somna, och med vilka följder det hade kunnat sluta med....  .


Både Lotta och jag vi smattrade med våra kameror så foto kommer.......


Fredag idag då och första veckan avklarad och den försvann ju i ett nafs...imorgon ska det skogas och jag hoppas verkligen att det är lite sökentusister som åker ut, för det har vi inte heller gjort sen lägret.


Go helg på er  

 
 
Nina

Nina

27 juli 2012 08:11

Imponerande att ni orkade dansa säger jag :). Vittnesmålen mottas gärna både i skriftlig form och i fotoform *haha*. Klart hon kan, herregud som hon har övat, knas-Whitey! Lyckade träningar kan man inte få för många av. Ses imorron - radiosarna är laddade! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

27 juli 2012 10:13

Dansa är ju rätt kul så om bara viljan finns så....:-)))
Tyvärr inget foto på FS men ett skriftligt kan vi nog ordna, mot en billig peng,hihi
Knas-Whitney kan lungt kalla henne...bästa vännen!!
Radiosar känns som en mkt bra grej inför morgondagen, ses då!!
kramis

 
Ingen bild

mariana

27 juli 2012 08:21

En prima Ballerina :) Härligt när träningen blir så bra! Klart Ulla tycker bollträningen är bäst, världsbäst :)))
Ha en skön fredag :)! // Kramis

Susanne Leijon

27 juli 2012 10:11

Ja, Prima Ballerina dessutom,hehehe
Ulla och en boll är absoluta bästa kombon om man frågar henne, gullhjärtat.
Skön fredag ska det bli och en sådan skickas direkt åter.
Kramkram

 
Ingen bild

Cina

27 juli 2012 12:09

bra att Ulla har koll på dig i poolen...inte ligga där o somna!

gott att fredagen är här ja - inte minst för då blir det skogen imorgon ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards