Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Susanne Leijon - 26 juli 2012 07:17

  av den första arbetsveckan.


Igår så tog jag minsann och flexade ut vid 15-snåret igen och när jag kom hem så var det en som låg och guppade i poolen på en luftmadrass...hmm undrar hur länge han hade legat där  .


Tog fram gräsklipparen och vi har ju världens...ja inte riktigt...men en väldans liten gräsmatta så den gick ju väldans fort att köra över och minsann om inte poolen och madrassen blev ledig  .

Så i det 25 gradiga vattnet för dopp och sen flöt man omkring på madrassen...har man det bra eller????


När man väl ligger där och njuter så såg man ju att fönstrena mot trädgården inte var de renaste så det fick man ju åtgärda lite snabbt och lätt. Tog bara utsidan för där är såå himla varmt och stå men ett dopp emellan lättade på den yttre kroppstemperaturen en aning. Rena och fina och jag säger som Cina...Tupperwares fönsterputshandduk!!! Oj vad snabbt och lätt det går...nästan så man skulle ta de andra fönsterna idag  .


Träning på klubben hade det blivit dags för och väl där höll Magnus på att greja med Lotta, så mina fick en liten rasterunda först innan jag gick o kollade vad de höll på med.

Ja, typ S B K     .


Lyssnade och tog till så man glad i hågen sen kan stå och påminna.....me like   .


Tog ut Bumlan och började med lite kontaktövningar och fotingångar från lite olika håll, så damen skulle vara med och fokuserad.

LF först och ja man är nöjd, känns stabilare för var gång. En och annan småmiss men det får man ju räkna med men i det stora hela så känns det jättebra. Gamla bilder men...

 


Tog ett framförgående

 

sedan och jag har sagt det innan och säger det igen.. hon är väldans lättlärd den lilla, för detta moment har vi inte ältat allt för mkt och jag började med boll ute, jäkla drag, sen osynliga trädet, blev hyfsat, men sen gick jag över till att hon skulle förstå vad ordet   Före   betydde och vad som förväntades av henne. Ja vad säger man...igår så gjorde hon tre jättebra framförgående!!!

Det första där fick jag påminna henne nån gång under gåendet att det var före hon skulle...men inget stopp, utan endast halvvändning mot mig för att vid kommandot vända rakt igen och fortsätta.

Halten blev lite snad men jag visade henne hur jag ville att hon skulle stanna, och till runda två stannade hon mkt rakare  . Även transporten dit blev mkt bättre.

Sista vändan blev riktigt riktigt fin, ut bra, höll sig där framme och stannade i stort sett helt rakt,

trots att Magnus, hennes rolige skyddsfigurant, höll på att greja med Qass sidan om.


Hoppet donade vi lite med också, hon vill ju gärna sätta sig lite väl snett, så ut med en boll på bra avstånd och sedan blir hon kommenderad sitt i stort sett när hon är över.

Första där tog hon nästan bollen  , men öronen de är fokuserade bak så hon lyssnar och tänker på vad var det egentligen hon sa där på andra sidan hindret....

Just ja...duktig tjej och bollbelöning!!


Ullan, hon fick komma ut och bli genomkörd av Vicky hon  .

Trodde inte hon skulle hänga med henne så länge när jag satt på bänken sidan om, men se det gjorde hon verkligen  .

Hon fick visa nästan alla sina tricks och hon utförde de hur bra som helst! Älskade SkrUllan!!

Ja Vicky...feel free to compete!!  


En riktigt skön kväll var det allt i goda vänners lag!!


Ikväll är det skyddseri för Bizzian och Ulla, ja vi får se vad vi gör med henne...

 

Ovido - Quiz & Flashcards