Direktlänk till inlägg 8 april 2011

TRÄNINGSTÄVLING

Av Susanne Leijon - 8 april 2011 07:34

trodde inte att jag skulle kunna åka på igår, men Tack Gosia för hämtning!!

Tycker allt vi hade en småtrevlig kväll igår  .


Ulla var enda hunden som skulle köra högre men det var en treahund med så vi två låg plats och den låg hon ju som vanligt  .


Denna gången tog jag verkligen det som en träning fast det var lite tävling  . Hon skulle INTE få komma undan med ngt den lilla vita  .


SkrUllirullan hittade naturligtvis en och spana på  , hon är otrolig.....

Betygen var väl lite blandat, men för att damen att inte skulle sitta snett så blev det ju ett par dk i ff samt att hon trängde o plogade  . Hur svårt ska det vara att sätta sig rakt  . Men pigg o glad iallafall.


Inkallningen, där satt hon så fint, men tyvärr så tog TL liite väl lång tid på sig innan han kommenderade, han hängde med hela vägen upp och gick sedan tillbaka hela vägen innan han skulle kommendera, så då tyckte Ullan att nu sitter inte jag här mer och kom till mojjan  .Asså denna lilla vit! Men gör om och gör rätt och nu så, ngt extra steg men annars mkt bra.


FS ja hyfsat! Hon utförde momentet, inte mkt vingel heller  , ett stopp så betyget var väl inte det bästa.


Skallet, haha ja där började hon skälla efter 4:de kommandot, apa, och då skällde hon ganska bra.


Kryp, full pott!


Tungen o hoppet, dk på in så 9 på de bägge. Så hade hon bara satt sig rakt så hade det varit full pott där med.  


Det jag såg av Gosia o Ajaxx så såg det lika prydligt ut som vanligt  . Betygen sen ja ett par 10:or var där allt och några med lite mindre betyg. Hon slutade 2:a eller 3:a av 11 och jag hamnade nog på 6:tte plats tror jag det var. De räknade om resultatet i % så.


Som sagt igår så dras det till Varberg på kalas i helgen och man skulle egentligen vilja ta en tur inom Engelson...ja får se vad som hinns med.


Återigen Ha nu en härlig helg alla!

 





 
 
Nina

Nina

8 april 2011 08:21

Va härligt att ni kom iväg :)! Trost bilbristen s.a.s Ja då vet du oxå vad det ska övas på under träningshelgen *pust*. Ajje kom 2:a fick jag veta av lika glad och nöjd Gosia. Tydligen var det ett par stycken som förundrades över hur snabbt schäfrar KAN springa *hahahaha*. //Kraaaaam

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

8 april 2011 09:29

Ja det var kanon att G kunde hämta.
IN blir ledordet en hel helg tror jag bestämt,hmm
Springa fort och sen stanna på det, ja det kan de få undra..tur de fick svar där och då,hahahahaha
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards