Alla inlägg den 28 april 2011

TTT

Av Susanne Leijon - 28 april 2011 08:33

hade vi igår på klubben och det var ju väldans gemytligt, i vanlig ordning  .

Var nere lite innan samling och hjälpte Vicky med att få Yohnsson att förstå att man måste ha en aning koll på alla sina fyra ben om man ska lyckas ta sig över stegen utan att trilla mellan pinnarna  . Det tog sig på sluttampen!


Vicky med sin Godkända Väktarhund OCH uppflyttade till Lägrehund skulle bjuda på tårta och det var en riktigt smarrig kreation, men choklad, banan, tyckte mig ana liite mintsmak men där kan jag  ju ha fel  .

På tal om det, ska nog baka en banankaka ikväll, såg jag på mina bananer där hemma, det är oxå en smarrig sak.


Efter lite sockertillskott så var Shotti först ut för lite kommendering och ja det såg bra ut , lite plog á la Ulla men annars bra.

Under tiden som jag värmde den vite lite så kommenderade Vicky Lotta och sonen lite, tjuvkikade naturligtvis   och det såg bra ut  .


Ullans tur och det kändes hyfsat ända tills herr konstapel   stegade ner mot oss och undrade lite snällt, not hahaha, om jag var nöjd med att hon plogade.

Och igår kändes det faktiskt ok när vi gick mot vad hon kan ploga  . Nya ögon såg annat  .

Så det var bara att traska runt lite planlöst och när man hörde sväng...ja lydde..plötsligt kom det klick..sväng och så höll det på tills Ullan blev helt slut i kolan  . Naturligtvis i olika omgångar med paus emellan  .

Ulla är ju inte sen att fatta grejen, framförallt inte när hon hör klicket, eller när hon märker att om jag inte är med nu så slutar det med ngn form av knuff..så det är lika bra att se till att vara..just med...  -grynet mitt.


Efter välbehövlig huvudvila så var det dags för FS, och eftersom damen var ute så fick hon börja.

Bollarna hemligt utlagda och med kommendering nära gruppen, så damen "lär" sig att gå rakt ett bra tag efter gruppen, så efter två rundor var jag nöjd!


Blev lite sent innan Volvon rullade mot Svedala för Ullan fick avsluta sin dag/kväll på klubben med att jaga sina bollar åt alla olika håll  .


Ha det nu alla

 

Ovido - Quiz & Flashcards