Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

HELGBLANDNING

Av Susanne Leijon - 30 augusti 2010 07:52

Syrran med familj har varit nere i helgen och då blir ju allt lite upp o nervänt  . De är ju 5 st och sen är ju inte barnen så gamla heller, så grejor överallt, inte så tyst mm MEN det är ju alltid kul trots allt. Först skulle de inte kommit förrän vid 19, så jag hade planen klar för min efm, men efter ett samtal så plötsligt skulle de komma vid halv 6 istället. Ok   blev lite stressigare, men men.

Flickorna fick sin runda iallafall, så att de blev nöjda. Maten fixades, lite smarrig tacopaj, lätt och snabbt. Vädret var skönt så vi kunde sitta i uterummet o äta, skönt. Fredagskvällen den flöt på..  .


Lördagen sen då: Syrran skulle med Natta till stan så hon kunde välja sin födelsepresent själv, Roger o Micke och en del barn åkte till Trellehulla på Palmfestivalen och jag körde till stan med flickorna och tränade    .

Nina, Jonas, Cina, NinaTT, Mariana o Göran var redan där. Tog ut SkrULLAn och körde lite. Jaha vi har väntat på dig så vi kan köra FS. Ok, ska jag köra först då, oja... Ut med pinnar, ladda med bollar, och på med lina sen så...

Hon gick bra. Ngt skick där blev det lite vallning, men den är minimal om man jämför  , och hon är inom var hon får vara. Ngt stopp, men hon fick själv tänka till lite vad det var hon skulle och det gjorde hon med så... träna, träna, träna.

Sjunga fick hon också, och det kan hon numer, riktigt bra dessutom  .

Regnskurar gjorde att vi fick lite fikapauser emellanåt och Mariana o Göran bjöd på en smarrig cheesecake!!

Mariana kommenderade runt oss lite och det känder riktigt, riktigt bra och så såg det dessutom ut också enligt kommendanten  . Ngt snett sitt vad det enda hon kunde dra på.. Mammas vita!!

Hämtning av systerskocken inne i stan och sen hem. Ut med brudarna en halvlångis innan det var dags med mat. Grillning och det satt som en smäck!


Sen blev det lite hastigt och lustigt söndag morgon och det som var planerat var en match med Ralles lag och sedan till Ribersborgsrestaurangen för firandet av Rogers pappa.

Innan matchen så fick Mobilia ett litet besök och både tunika, tights och jeansleggings inhandlades  .

Matchen sen då, asså små skitkillar i det andra laget. När jag suckade lite högt vid sidan om så tyckte den ena att: jag kommer sedan och då ska vi göra upp  , asså...   skulle han ha den lilla kaxiga 13-åringen. Men det var ju heller inga föräldrar från det andra laget med heller, men det hade nog inte hjälpt. Hur ska dessa killar bli när de blir lite större, ingen respekt överhuvdtaget och bara helt vidriga.

2-2 blev det men nära att de vann, men vår kanonmålvakt räddade den förlusten  .

Hem o liiite lunch innan det var dags för middagen i stan. Gud såååå gott, man ville INTE att maten skulle ta slut. Trevlig efm och kul att halvsystern kom ner från Jönköping och att hennes yngsta, 22 år, pojke åkte med för honom hart man inte sett på 7 år  , hur långt är det till Jönköping lixom, asså.


Såja det var den helgen, så nu är det lite skönt att få vila upp sig på jobb ett par dagar, haha.

Ha det

  

 
 
Mariana

Mariana

30 augusti 2010 08:29

Vilken helg! Förstår du behöver vila;) Ulla var jätteduktig, så kul se vilka framsteg ni gör hela tiden! Ulla kan mycket, hon kan fostra också, speciellt mig är hon jättebra på *hehe* Men så tillhör ju jag i o f sig en annan generation än den där 13-åringen;)/ Kramis

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

30 augusti 2010 08:39

Ja det var intensivt!
Ulla kan..det är mojjan som behöver träna. hehe
Tror att du , i allafall enligt Ulla redan ÄR fostrad till att vara hennes personlige köttbullsutdelare,haha Hon bara underhåller...
13-åringen ja hade man fått och kunnat så....jävla unge!!!// Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

30 augusti 2010 09:28

Full sula helgen igenom som vanligt :). Imponerande med så många gäster i ert lilla hus *hehe*. Men så var det ju det med hjärterum och stjärterum :). Skrullas FS har definitivt gjort ett uppryck och fria följet är en karamell tycker jag :). Vila nu upp er ordentligt så syns vi i veckan! Kraaaaaaaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Cina

Cina

30 augusti 2010 10:10

jag tror själv att jag hade fått ha semester i en vecka efter att ha haft så många inneboende :p Fast i jämförelse är det ju semester att sitta på kontorsstolen då ju :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

30 augusti 2010 10:25

Nina: Ja även i ett litet hus finns det gott om plats!, om det är väl planerat då förstås.
FS och skall är väldigt uppryckta och fria följet känns mkt stabilt nu förtiden.

Cina: Kontorsstolen är = semester, nästan..men det väljer jag ju lite själv hur hektiskt det ska vara där.hehe
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
GBA

GBA

30 augusti 2010 11:33

Jag tror jag måste gå å lägga mig å vila, jises så trött jag blev:)

Jaa du, framtidens män/karlar...hmm..Men sååå trist att inga föräldrar var där och coachade & stöttade..det är ju en av orsakerna till att de mår skit:)

http://www.gbahundkonsult.n.nu

 
Susanne

Susanne

30 augusti 2010 11:58

Ja och den känslan kommer vi att efter nästa helg kan jag säga,hahaha
Riktigt små vidriga ungar...men vi ska ta väl hand om dem i fängelserna framöver!

Ses snart!

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards