Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

4 DAGARS CATCH UP

Av Susanne Leijon - 10 juni 2013 07:35

TORSDAG:

Begav jag mig till Vomb vid 10 snåret för att träffa gänget och lägga spår till de bägge, ja det blev ett spår som bägge fick spåra...lite latmask där som högg tag i mig  .


Varmt och torrt var det och det märktes även på spårutförandet, för Bizzie var väldans yvig stundtals. Iofs var det längesedan vi spårade men så yvigt skulle det absolut inte behöva vara för den sakens skull så tror mer på att det var enormt torrt.

Hur som hon tog sig runt, nu visste jag ju var spåret var men så mkt hjälp från min sida fick hon trots allt inte. Kan ha missat en pinne, hade inte rikig koll eftersom planen från början var att lägga två spår  men det blev bara ett så hur många pinnar jag la vet jag inte. Dessutom så lät jag pinnarna ligga kvar eftersom Ulla skulle få ärva.


Ulla sen i samma spår och hon hade ju det liite färskare om än oxå yvigt, med tanke på hur Bizzie gått  , men runt kom hon med och här vet jag att hon iallafall missade två pinnar, de hade B hittat, men tror att Ulla tog en pinne som inte B hittat så  .


Lite fika och allmänt flabb innan vi gick en liten sväng ihop med Lotta innan det var dags att dra vidare mot Landskrona för att tävla lk 1.


Kom i god tid så frk hann vara ute ett par vändor och spana läget, värma lite osv....

Jag drog sista numret så det blev lite väntan.


Hur som helst så kändes det bra när vi traskade runt på planen och utförde våra moment.

lite nervis först bara för när jag ställde upp inför lf så spanade hon intensivt på ngt längst bort i hörnan   , visade sig vara en liten fågel som hoppade runt där....

Jaja hon släppte den när vi väl börjat traska...

Jag var inte nervös och kom på mig själv att faktiskt gå runt med ett leende...härlig känsla.


När allt var räknat så blev det minsann jag som hamnade överst på prispallen och den enda av 11 som fick med mig ett 1:a pris.

Så vinst och uppflyttning till lk 2!

Goa Bizzie  


FREDAG PÅ DET:

Och då skulle det köras sök.


Varmt även idag och det tog på både oss tvåbenta och de fyrbenta  .


Bizzie först av mina och hon fortsätter att prestera i söket  .

Hon jobbar sååå himla fint och är taggad att få springa ut på nästa sida när figgen är hittad...alltså mer jobb för mig på väg till stigen efter utfört arbete  .

Rullarna hämtar hon så fint så fint. Perra låg även i lådan och rullen den låg utanför. Hon hittade honom snabbt sen blev det lite pip för hon visste inte riktigt vad hon skulle...MEN inte en tendens att ta till ngt skall överhuvudtaget, vilket hade varit rätt naturligt för henne egentligen....framförallt när dessutom är trött.

Näst sista var hon rätt trött, så det krävdes ett par "sök" till henne eftersom hon bara stod kvar på stigen  , men till slut så gick hon ut och gjorde vad hon skulle   . Avslutade med en popp och direktbelöning och då gick det undan   .


Ullan hon skötte sig med, nja ena var hon på Elin så det fick vi göra om   . Är väl en skrabba det!!

Men för övrigt jobbade hon på jättefint och bra skall hela vägen   .


Dagen avslutades med att flickorna ihop med Änzo fick bada och som de njöt!!


PÅ kvällen sen blev det lite vin och mingel hos grannen.


Och nu vart det LÖRDAG och lite slappedag, förutom att jag var på gymmet, tog en cykeltur med de fyrbenta, donade i trädgården...ja det var väl ungefär i stora drag det...


SÖNDAG igår och nu blev det lite mer aktivt igen för jag var inne på klubben vid halv 10, öde och då kunde de få springa av sig lite...


Sen var Ulla först ut och med henne alla apporterna som hon fick öva på...muta att börja med det som är kuligast  .

Ett par vändor FS och jadå....

FF och den där elitlydnadsrutan..kan inte bara göra samma saker och sånt här tycker hon är rätt kuligt...tror jag  , iofs tycker hon det mesta är kul så....


Bizzie sen och direkt på FS-gåendet. Lina på och vi fick till ett par hyfsade rundor, detta måste göras oftare, för färskvara it is...


Även B fick apportera alla tre apporterna..ja en i taget och vi gjorde det precis framför publik och förutom att hon ska lära...borde ha gjort...sig att rumpan den ska vara i  h e l a tiden fram tills kommandot kommer  , så gjorde hon själva apporteringarna riktigt bra!!!

Tungen, som hon tidigare släppt på vägen har hon nu i munnen, med visst omtag  , hela vägen in och sätter sig fint fot  .

Metallen inga problem och på träapporten igår kom hon nog av sig på ngt vis för inte ett tugg  .


Avslutade med ett hopp och här hade hon visst glömt att man skulle sätta sig på andra sidan...jaja...


Vila i bilen medans lite andra körde och eftersom jag hade lite bråttom hem så fick hon komma ut en liten sväng till efter en stund och då körde vi framförgående och kryp.

Framförgåendet har blivit såå mkt bättre med nya kommandet Gå, lite drag kvar men det löser vi till hösten  .

Krypet kändes med bra igår och efter en stund kom hon på att belöningen kommer vid mitt knä så man får vara med....men annars låg och fin!


Hem för att lämna bilen till R efterosm den mindre..eller ja allt är marginellt, R som skulle spela match.


Lite vila i solstolen innan det bar iväg till gymmet för en runda på maskinerna  och efter det tog vi en sköner prommis ut på landet, där Natta hängde med en del av rundan iallafall

lagom mör så till mat blev det hämtemat och sen slappades det på riktigt  .


Go måndag på er!



 
 
Ingen bild

Nettan/Emma

10 juni 2013 08:34

Grattis till vinst och uppflyttning=)
vilken härlig helg ni har haft ,snart snart är ni här och ska bli så roligt kram

Susanne Leijon

10 juni 2013 08:43

Tack igen:).
Inte långt kvar alls och det ska bli sååå himla kul!!// Kramis

 
Nina

Nina

10 juni 2013 09:39

Så kul med förstapriset :)! Det var ni fan värda om man säger så. Gött att rullsöket funkar så bra :). Sammanfattningsblogg är icke så dumt! Kram

http://Www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards