Direktlänk till inlägg 25 april 2013

UTFLYKT FÖLJT AV HUNDTRÄNING

Av Susanne Leijon - 25 april 2013 08:05

Tis-Ons har jag varit på utflykt och på kurs i Halmstad  .

Det är inte ofta man är iväg med jobb, men det är rätt mysigt att bo på hotell, få allt serverat och  "bara" kursa:).

Roger han är iväg i Danmark och fiskar med två av mina arbetskamrater hela veckan så Natta o Rasmus fick sköta bl.a hundruljansen.

Det hade naturligtvis gått bra förutom tisdag natt...Bizzie hade ju tagit plats i Nattas säng hos henne och Henke, medans Ulla, väntade på att matte skulle komma hem, var kvar där nere. Så långt frid och fröjd, men när Ulla mitt i natten bestämde sig för att börja skälla var det ju inte  lika kul, för då drog ju B ner för att stötta lite...och efter ett tag då de inte lyssnat på tillsägelsen att hålla käften  , så gick Natta ner och la sig i soffan och då kunde Vit koppla av och B och N dela huvudkudde  .


Kom iväg en timme tidigare från Halmstad så väl hemma var det till att byta om, traska ner till Rogers jobb för att hämta bilen och sedan dra till klubben, där Ulla fick komma ut först och börja med favvomomenten...tungen och metallen...och enda nerdraget där är leken innan hon tar metallen  , knäppfia!


Inkallning med stå och ligg...fortfarande stabilt  .

Första rundan FS  , ja inte sämre än en 8.5 Hålet i huvet, som det konstaterades senare...var ju att jag körde nån vända till som ju då inte blev riktigt lika bra...men inte heller värsta Ullastyle  .


Avslutade med ff med olika inslag av sättande, läggande, ställande..inkallningar från de olika eller fotkommando en bit ifrån osv  osv och sånt här tycker damen är hur kul som helst  .


Bizzie fick lite gpende inför FS och tungapportering till livs innan samlingen och gåendet ja det har hon anammat riktigt bra   .

Tungen där kan hon mkt väl släppa den på vägen in eller ta omtag så det ska vi fixa till. Bra ut, bra grip och snabbt tillbaka så det är det sista vi får jobba på.


Samling innan det var platsliggning och den fick Ulla ställa upp på...var ju år och dag sedan men hon låg naturligtvis!


Kollade lite på kattis och Elvis, tumme till er till helgen   och de andra innan det var dags för doftälvan att entra planen...kan ju tänka lite på hanarna i gruppen,hehe.


Lånade den uppsatta rutan till B, kul att köra lite annat...och la bollen däri de två första skickan, och då full fart in, stanna ja det gör hon sen så varsågod.

Tredje försöket var utan boll och då blev det liiite klurigare,hehe, men hon tog sig till slut dit efter nån påminnelse och jag gick dit och gav godis.

Ett försök blev så bra det bara kunde och här drabbades jag återigen av ett nytt hål högst upp, för varför köra en gång till  . JAja vi avslutade på topp även om vägen dit hade lite omvägar  .


Kryp. Stundtals jättefinf. Låg fram och lägre bak än tidigare..så framsteg. Stundtals lite hög fram så jag får klura på om jag gör ngt där eller varför..är mest i starten....


När de andra hade FS:at färdigt tog jag mig dit för att köra gående igen med henne och hon är duktig.Hon går rakt med öronen bakåt...även om hon var lite högerdragen på sträckorna:).


Nu är jag ju som jag är..på gott och ont då...så efter ett par vändor gående så...ah vi testar hur ett helt ser ut  , har aldrig gjort det men på framåt så travade hon på bra mot gruppen, ställde henne där jag vill ha tempoväxingen och kommenderade gå..och bannemig om det inte blev så med  .

En gång till  och japp samma resultat!!

Attans vad hon är kul att träna med!!!


Samkväm efter och det är ju inte klokt vad mkt som kan avhandlas..så lite sent hemma...men va dådå  .

 
 
Nina

Nina

25 april 2013 09:44

Gött att komma iväg och jäsa runt på hotell mellan varven - särskilt om man vet att de fyrbenta får service hemma :). Blogghundar kan man inte få för många av, den saken är klar! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

25 april 2013 10:13

Man behöver komma iväg mellan varven, och med service hemma är känns det absolut lugnare;).
När väl de fyrbenta blir blogghundar då känns det gott;)// Kramis

 
Ingen bild

Kattis

25 april 2013 09:53

Tack för hjälpen å tack för tummen :)

Susanne Leijon

25 april 2013 10:11

Det var så lite så, betala tillbaka med en tårta bara så,hahahahaha

Jag tackar för rutlåning:)!// kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards