Alla inlägg den 3 april 2013

Av Susanne Leijon - 3 april 2013 07:52

Sa Bizzie till Perra igår  .


Var bara vi två som tränade och Perra tog ut Balder först och där kördes de igenom i den högre klassens ädla moment  . Jag har ju en ENORM kunskap i just dessa momenten  , så det var med stor glädje han kommenderades runt.


Ja, det ser så fint så fint ut och kan den fyrbenta i det sällskapet bara skita i att hans tvåbening har lite fjärliar i magen så renderar programmet många höga poäng  .

För Bizzies del vart det endast skydd igår, har ju lydnat i dagarna fyra och ska så även ikväll och det hon inte kan nu kan hon inte på söndag heller så...det kunde vara skönt för henne att igår "bara" skyddsa.


Ärmen fick ligga på marken under uppvärmningen...springa lös och ledig...och till ärmen drog hon X antal ggr..nyttigt att träna hörsamhet..och ja hon kom  !


Sele och lina på, bara gå ett varv och sen fick hon fara fram till Perra som donade på alla möjliga sätt för att få den balanserade, funderande hunden till att inte fundera så mkt utan mer göra  . Och jadå hon svarade på retningarna och surnade till emellanåt.


Bara sparka ut ärmen och sen låta henne gå!


Biter inte alltid fullt, men förbättra bettet...nädu har jag bitit så har jag...så Perra grejade lite med det med...


Bra gas i vaktandet av ärmen med när den låg på marken...ohh vad hon blev stor och stark där då  .


Vi var alla nöjda med träningen och innan hemfärd så fick man inom Ica för lite proviantering..rätt skönt att handla vid 21.30-tiden..inte speciellt trångt...


Ikväll är det Malmö och Onsdagsgänget som gäller och då är det först plats med skott, budis och sen ska det lydnas!


Go onsdag där ute och det var ju attans vad jag ser sur ut. Då ska det oxå tränas på ikväll...se GLAD ut för det är jag ju när jag tränar bästa grå  

Ovido - Quiz & Flashcards