Direktlänk till inlägg 17 april 2013

OBSERVANTA ÖGON

Av Susanne Leijon - 17 april 2013 07:56

Ett besök hos sjukgymnasten hos vetten, just in case, för att se om hon kunde känna något gällande att kamrater tyckt att där fanns ngt orent hos Bizzie, eftersom vetten inte hittade ngt.


Vi fick traska upp och nerför kulle, serpentiner på densamme, sitta, ligga mm mm och hon blev även genomkänd i belgianblue-låren, dessa mättes ju   och frk B var verkligen fint och ordentligt musklad, och Lena tyckte att en muskel, den som orsakar "knickegången, läs Yvonne bl.a, var lite spänd och då i vänsterbenet. marginellt men ändå.


Så nu är det viktigt med uppvärmning, framförallt innan skyddsarbete, nedvarvning, stretching, detta gör jag ju redan men göra det lite till helt enkelt, och sen fick jag även förevisat ytterligare en övning just för aktuell muskel. .


Efter besöket, och det känns gött att ha fått en förklaring till vad kamraterna sett  , drog jag vidare till Burlöv för att hinna rasta och träna SkrUllan innan skyddet drog igång.


Bägge brudarna de passade på att svalka halva kroppen i den minst sagt äckliga stinkdammen så idag tror ja gminsann att de ska få bada, hehe på ett ställe som jag bestämmer  .


Uppvärmning då för frk och där fick hon först rasta av sig och sen körde jag lite lydnad med henne med ff, gående inför FS, och har jag sagt GÅ så är det det, och frk hon kan  .

Inkallning både med och utan ställande, ställandet är snabbt men det blev ngt frågande steg trots att hon i stort sett hoppade upp och bara landade när jag kommenderade henne,haha.

Lite kryp med och det tar sig  .


Skyddet sedan och vi över på med bytesförsvar, för att få henne lite mer gasad...är ju rätt stabil annars om man säger så..och frågar gärna, där hon verkligen talar om för Perra att...skyll dig själv..., sen sparkas ärmen ut och hon får gå. Hon är duktig på att så fort Perra stannat och står still så trots farten stannar hon och börjar bevaka jättefint.

Ena skicket gick hon i men det var för att han inte hade hunnit stanna helt...B är ju rätt snabb om man säger så  .


Bra bett igår med både i kudde och ärm.


Avslutade med att sätta henne för bevakning och även det gick bra, får mer och mer fokus på figgen!

Testade en där hon först få bli sur över att Perra skulle försöka få ärmen, sen sparkade jag ut den, satte henne för bevakningen och när Perra gick så bra bett..han stod still och då släppte hon fint och började bevaka fint igen, bett igen och sen bevakning på det...ärmvinst  .


Observanta Elin påtalade att Perra hade ett litet ljud när hon skulle få gå..så då kollade vi av om hon gick på det eller hur det såg ut. Satte henne för bevakning och Perra säger ...ja vad han nu sa   till henne utan att röra sig, hon rycker till men sitter kvar   .

Mkt nöjd med träningen av grå och Ullan min Skrulla hon fick lite ff, inkallning med ställande samt två vändor FS. FF ja efter uppvärmning så tog det sig. Inkallningen ja den gör hon riktigt bra nu och framförallt ställandet fortsätter att överraska  .

FS, första rundan var lite mer vinglig än runda två så runda två blev faktiskt hur fin som helst  .


Ikväll blir det ingen klubb för mig, men vi får väl se om det kanske hinns med nåt lite lydnadsmässigt med den gråe hemmavid.


God onsdag önskas!!




 
 
Nina

Nina

17 april 2013 08:59

Förklaringar och observanta ögon gillas! OCH lyckad träning så klart. Framförallt är det ju så skönt att kunna vara ute utan att frysa lallan av sig :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

17 april 2013 11:11

NU vet man och nu ska man vara noga med för- och efterberedelserna och så lite däremellan med;))).
Riktigt gott med vårjacka på träning:)// Kramis

 
Ingen bild

mariana

17 april 2013 08:59

Så skönt att lilla B är ok, bortsett från musklen då alltså. Den övningen får du gärna lära mig, sådant är guld värt <3 Duktiga Pälsar i träningen men det där badet! öörk ;) // Kramis

Susanne Leijon

17 april 2013 11:09

Känns skönt att få veta vad det är som jag inte sett;))).
Jag förevisar gärna. Enligt sjukgymnasten mkt vanligt hos den germanska urhunden.
Men ikväll blir det för de bägge duktiga att få en goare doft runtomkringsig..men bara om du frågar mig, hahahaha/ Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards