Direktlänk till inlägg 11 april 2013

TRÄNING OCH TÅRTA

Av Susanne Leijon - 11 april 2013 07:21

SkrUllan fick komma ut först, i vanlig ordning, och med oss hade vi metallen och tungen. Hon tycker ju det är grymt kul att apportera så det var lika bra att ta de direkt.

Körde ett par av varje innan det blev lite ff, läggande, ställande, inkallning med de just skrivna och lite sök/skallmarkeringar.

Hon ser så jäkla kul ut när hon sitter där och skäller  .

Stor blandning bland grejorna för hennes del och i vanlig ordning tyckte ju inte hon att vi var klara när jag tyckte det   . Och släppa bollen...man riktigt ser på henne hur hon njuter av att bara sitta och hålla den..stencool om man frågar henne.


Lite samling sen var det dags för plats med skott och Bizzie hon fick ligga. Lika bra som vanligt!


Budis på det och tur att Kattis var beredd med knäskålarna för det säger svisch och sen kabang så är hon sidan om mottagaren och då med risk för en knäskål eller två. Tillbaka till mig tyckte hon att hon kunde vända åter till Kattis när hon bara hade en meter kvar...men eller hur  .


Kattis ville ha en plats utan skott så då la jag Bizzie igen och Lotta, Perra och Elin ställde med upp och ja hon låg lika bra här .


Körde därefter lite lf, framförgående, med att nu säga Gå som kommando istället för före, för att se om det skulle hjälpa...har ju Gå i fs:et senare och har ju kört just lite gående så...och ja nu byggdes ju inte Rom på en dag som de brukar påstå och då inte detta heller men de gånger ja gkört så här så har det inte blivit lika mkt full fart fram så det känns ju bra.


Körde kryp och vad jag själv kunde se så var hon faktiskt låg fram hela tiden...kanske börjar fatta  .


Kollade lite när Kattis körde lite lydnadsmoment med SnElvis och man kan ju lungt säga att han var på G igår  .


När hon ändå hade rutan framme så kunde man ju testa så satte Bizzie, la bollen i rutan, gick tillbaka och kommenderade henne och vips så var hon i rutan...stå!, japp och tjohoo ta bollen!

En gång till och samma resultat:), så lite senare så testades det utan att bollen låg där och då blev det en liten lov tillbaka till mig när hon var på väg till rutan så kommandot igen och då vips så var hon i rutan...stå..jag gör det sa hon och sen kom bollen farandes. Duktig grå  .


Kvällen avslutades med goa Elituppflyttningstårtor signerade Gosia, så det mumsades friskt runt bordet!


Ikväll händer det inte så mkt tror jag, imorgon har jag flex och tar en tur tiil vetten.  Har kollat henne ordentligt varje dag sen i söndags och ser absolut ingenting konstigt men eftersom mina träningskamrater tyckt att där fanns ngt så får hon kännas och klämmas igenom och om så anses tas en röntgenplåt.


Go torsdag på er!

 

 
 
Nina

Nina

11 april 2013 07:51

Bra träning alltså även om det var lite i svalaste laget *brrr*. Bra att "gå" funkar bättre, tror att det kan vara en mkt smart väg att gå! Lika bäst att kolla hos veterinären så att man vet säkert att inget är galet. Ha en go torsdag! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

11 april 2013 08:28

Det blev liite svalt men då var vi klara så det passade ju perfektatt då få lite go tårta i sig:).
Smart väg att GÅ:)).
Japp, lika bäst att kolla:)
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards