Direktlänk till inlägg 9 april 2013

GODKÄND

Av Susanne Leijon - 9 april 2013 08:39

slutade tävlingen med men som började med full pott  .


Fullt fokus i påsläppet och drog iväg. Stannade till efter en 80 meter nåt och nosade runt för att sedan fortsätta igen. Riktigt bra spårarbete och efter 12 minuter så stod vi vid slutpinnen och alla småpinnar de låg i fickan  .


Lydnaden sen höll inte hela vägen.

LF började jättebra men avslutades med trängningar och dyl  .

FG, ja skjuten ur en kanon drog hon iväg och sen grävde hon på   .

Läggande där tjuvade hon under ff, så hon fick kallas tillbaka, jädra apa, sen var väl läggandet ok tror jag.

Inkallning ja den gjorde hon bra iallafall.

Apportering: Mkt mer tugg än vanligt men annars ok.

Krypet, började hyfsat men sen var hon inte i marken mer  .

Hoppet var väl med ok, så då blir det inte överhöga poäng precis så snittet på lydnaden hamnade på 175.


Ett par st tyckte att hon inte gick helt rent med vänster bak så efter en full pott på platsen så avstod jag budisen.


Trots det dåliga resultatet så värmde det när en från en annan grupp kommer fram och säger att när väl allt landat så kommer det bli riktigt bra för hon har en härlig attityd och stundtals såg det riktigt fint ut  


Kände och klämde lite på klubben men jag kan inte se ngt överhuvudtaget på henne och jag har ju sett på andra hundar tidigare där det visat sig vara något som inte stämt..om än litet.


Jaja, jag har bokat vetten till på fredag så får de väl se om de hittar något, och håller tumme för att de inte gör det!.

Hon är ju en bred fröken och har liite "kantig" gång överlag, precis som sin mor så...vi får se.


Sen i söndags har jag glott och glott men ser inget...märkligt alltså.



Go tisdag på er  .






 
 
Nina

Nina

9 april 2013 09:42

Skönt att spåret funkade och lydnaden kan hon ju egentligen så nästa gång tar ni det :). Bra att få bakbenet kollat för säkerhets skull! Vi ses imorron. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards