Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

HEJ DÅ VÅREN, VÄLKOMMEN SNÖN

Av Susanne Leijon - 14 mars 2013 07:24

 Men ärligt...tycker nog det räcker med snö nu  .

Vi har haft en lååång vinter och nu vill man ha lite varmare känns det som, även om det är otroligt vackert när snön ligger, det gnistrar i träd och buskar och solen den skiner.


Igår var det träning på klubben som var på agendan så lite tidigare körde man in så de fick rastas lite och sen köra med Ulla. Rätt skönt att ha den ena hunden avklarad och framförallt igår när snön den tilltog...


Ulla hon fick ett FS och ta bort vallandet så var det rätt bra faktiskt  .

Inkallande med ställande och läggande, hur fint som helst!

FF ja lite plogning, en st taggad dam, så då blir det på de viset...  .

Hopp och inte fattar jag varför hon skulle slå i, klorna var ju friserade  .

Som vanligt blev hon litta sur när hon insåg att jaha sluttränat..men hon satt fast så det var bara att hänga med till bilen  .


Bizzie och innan samling så fick hon lattja med sökmarkeringar, både på mig och Magnus och jädrar vad hon drog på..!!

Ena när jag låg ner sladdade hon in lite för hårt för boink sa det i mitt huvud.


Alla träningsugna anlände så lite samling innan vi for ut igen och plockade ut de fyrbenta.

Lite seriösare nu för min och Bizzies del och planen var LF, Apportering och Kryp.

Började med apporteringen och körde som vanligt. "Håll", känns som det blir mer och mer befäst, även att hålla kvar fastän min hand är under hakan.

Ingen tvekan alls igår när hon var på väg in utan det var precis som vanligt, full sula ut, snyggt gripande, snabbt in och kasta in lilla rumpan rakt och fint med förväntan, alltså ett snabbt sitt  . Tugget, var i stort sett borta.  .


Krypet. Försökte få upp huvudet lite mer för att kunna få ner rumpan, och i ngt steg funkade det, men det kör vi vidare på för det jag själv såg av krypet så kändes det som att rumpan faktiskt var lägre...

Något steg blev hon lite för hög fram men med tillrättavisning så...Duktig tös  .


Linförigheten där var det lite trängning, men trots en valpkurs innehållandes X antal deltagare som nog alla var utrustade med pipleksaker, så var hon väldans med mig, och det kändes gött!


Snöandet tilltog och det kändes som att jag var väldans nöjd med de bägge så det blev en tidig hemgång för oss.


Avsluta rmed lite bilder som Natta tog häromdagen

Svedalas finaste  !


Go torsdag!

 
 
NIna

NIna

14 mars 2013 08:48

Inte så kul med snö igen men det var ju iaf vindfritt :). Det var ju värst vilket jäkla liv det var på appellplanen igår med alla jäkla pipisar! Höll på att få migrän på kuppen *suck*. Tur att man har en luttrad hund i det läget! Bilderna syns inte :(! Kramkram

http://www.palmstrand,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards