Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Susanne Leijon - 13 mars 2013 07:36

idag och igår tisdag och då blir det lite skyddsrelaterade övningar  .


Liten skara..ja vi är inte så stor annars heller men igår var det bara jag, Perra och Elin.


Flickorna fick sig först en cykeltur ner till Rogers jobb för att byta in cykeln mot bilen, och Ulla tyckte på vägen ner att den hunden som går där framför den ska minsann få  , och det krävs lite för att hålla emot bägge för Bizzie var ju inte sen att hänga på inte...men inget hände, jag höll mig på hjulen och förbi kom vi  .


Ulla fick komma ut först och ja igår var det lite mycket,hahaha men fina ställanden gjorde hon i inkallningen iallafall ananrs så laja vi mest den stunden hon var ute  .


Bizzie sen och vi körde igenom de momenten som inte är helt "klara"  . LF, Kryp, Apportering och FG.

Men igår kunde hon minsann linförigheten, det var mindre trängning..nu hade jag ju inte då full koll på om det blev tendens till plogning,kändes inte som att det var så mkt, men hur som så kändes det bra. Sättandena var bra de med. Språngmarschen den får vi öva lite mer på, för där var hon allt för långt fram och jag vill inte ha galopp heller som det blev under första, men andra där travades det om än liite för långt fram   .


Apporteringen tycker hon är hur kul som helst och vi börjar som vanligt med en lydnadsklass 1 apportering för att påminna henne om att "hålla", och inte tugga. Stora framsteg där minsann  . Därifrån blir det fotingångar för det är oftast där tugget börjar när vi kör hela momentet, och även här framsteg.

Avslutade med hel apportering och nu är rumpan helt kvar i marken 8 av 10 ggr, så framsteg även där.

Tjuvade en gång när Perra kommenderade,hmm så gör vi icke!

Ngn blev rätt bra men en blev riktigt bra!


Nu har hon ju istället börjat med att stanna till när hon är nästan framme och jag tror det beror på att jag sagt fot till henne när hon är på väg in och har nu inte gjort det på ett par gånger, så nörding nörding...


Framförgåendet, kan hon men jag vill minska draget i henne  .


Krypet, nu ska vi ju då få upp huvudet lite mer på henne för att eliminera den lite höga rumpan. Annars tycker jag hon har snappat det hela riktigt fint. Lungt och fint tar hon sig fram i bra position och har bra teknik så...  .


Blev även platsrelaterat med MKT störning i form av Elin och Akilles som körde inkallningar, apporteringar och annat kul mellan där Bizzie och Balder låg och Bizzie som var väldans intresserad hon låg!. Duktig tjej!


Skyddseriet sen där fick hon "röja" lite under kontrollerade former  .

Så Perra han grejade, hon fick fara fram och bevaka, och vissa blev riktigt bra , med bra attityd och i andra kan hon bli lite försiktig.

Släppa för att bevaka, innan nytt bett eller ärmvinst och hon är duktig mitt lilla gryn.


Hem så man hann och kolla på The Following innan det var dags att bädda ner sig för att kunna vakna utvilad idag.

Ikväll ska det tränas igen, och då på klubben, och min plan är redan klar  .


Ha det!

 




Ovido - Quiz & Flashcards