Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

VINDPINAD

Av Susanne Leijon - 11 mars 2013 07:34

Ja helgen har ju definitivt bestått av mycket vind  , en del   och en del snö, det sistnämnda var ju rätt onödigt faktiskt.


Lördagen ägnades fm åt klubben ihop med Lotta för lydnadsträning. Då var det iofs kallt men solen tittade faktiskt fram och så länge man var igång var det riktigt skönt  .

Inledde med lite rastning för de tre innan det blev lite kravställning  .


Ullan först ut och där ställde jag upp henne för ett FS direkt  , och denna dam slutar aldrig att förvåna för första sträckan var jäkligt bra förutom ett stopp i gåendet.


Nån inkallningar med både stå och ligg och ställandet det forsätter att vara bra  .

Trä och metallapporterna fick hon hämta och där ska det ju lekas lite innan gripandet...

Annars med henne blev det ff, läggande, ställande och lite sånt.


Änzo nästa och krypet är priorterat. Det har blivit mkt bättre så det är bara att fortsätta...


Bizzie, där är det oxå krypet som prioriteras samt det eviga lf med positionen och lite snabbare sättanden  .


LF var stundtals hur fin som helst och hon höll rätt position, för att sedan bli lite pendlande. Måste försöka se vad det är jag gör för något i de olika situationerna som gör det ena eller det andra, för om man påminner henne om ett fot under gången så backar hon bak till en jättefin position och därmed är trängningen..borta....  .


Krypet sedan där ska rumpan ner och med ridspöt duttandet just där så var hon väldigt låg och fin. Hon måste lära sig att inte starta själv och har jag sagt åt henne att stanna så är det det som gäller...man kan inte själv välja när man ska och inte  . Hennes teknik är bra och med lägre rumpa så.....

Hon fick även apportera och i lördags så plötsligt stannade hon till framför mig och stod frågande  , ja man slutar aldrig förvåna sig.....men så kunde vi ju inte ha det och det blev det inte heller,hehe.


Goa kompisar på kvällen så efter träning var det hem och grejsa med mat, lite dammsugning osv så man kunde ha en mysig kväll...vilket det naturligtvis blev.


Söndagen sen då och det var skogning som gällde oche egentligen skyddseri på det.

Snön den yrde i den kraftiga vinden och flera från gruppen beslöt sig för att bli hemma... men icke för min del. INt eheller för Lotta, Leif, Berit, Bert eller Elin heller så dessa vikingar/ krigare/dårar...ja välj själv gled..bokstavlingen..in på parkeringen för planering.

Jag, Lotta och Elin skulle söka så ruta vallades.


Bizzies sök, ja det gjorde hon iofs bra, skallmarkeringarna var bättre/kom igång snabbare än annars men igår var hon jäkligt nonchalant mot figgarna  .

de första skicken var inga problem, jobbade fint i rutan, hittade och kom igång bra i skallet..och figgarna kampade in henne.

Sen på Lotta, såg jag henne hur hon snusade runt på ett ställe, hade inte riktigt koll på om Lotta var där men förstod väl egentligen att hon var det, men Bizzie kom in igen och skickade om och då skötte hon sig kanon.

Jodå, hon hade varit ute och kolllat av Lotta, men valt att vända in igen  .

Nästa på Elin blev bra och sen var det Lotta igen, hon låg i en grop, Bizzie hittade henne gick runt, runt, kollade...sen kom det iofs en hund och folk på stigen som hon blev intrtesserad av och eftersom hon inte kommit igång med skallet, så kallade jag in och skickade om och då så. Detta får icke bli ett beteende och när hon gjorde samma ska på Elin så jädrar fick det bli ett litet utvecklingssamtal för fröken som då naturligtvis sprang ut och gjorde vad hon skulle.


Lotta sen igen, ut och skällde två gånger, Lotta plussade henne och då valde hon att ta sig in till mig...nä nu jävlar i min låda fick en annan väl fart under sulorna och även det verbala tog till orda  . Oups tänkte Bizzie detta hade jag inte räknat med....

In till stigen och ställde upp och ja först ville hon ju inte gå..naturligtvis,hehe, men ut kom hon och skällde gjorde hon och hennns matte blev nöjd så då fick hon en löpare som sista och det uppskattades.


Lilla skrället!


Ulla sen då och ja hon räddade min dag!!


Tror bara det fanns en sak som inte var helt ok det var litenärkontakt hos figgen nån gång.


Hon jobbade skitfint, grymt fina framslag för det mesta, hittade sina figgar och överlag hade hon jättefina markeringar  . och hon ville verkligen UT i rutan för att söka!

När jag kom ut så självmant sökte hon sig in i fotposition för att naturligtvis snabbara kunna få sin boll  . Ulla ÄR smart!!!

När hon går så här blir jag grymt sugen på att försöka få till en start...men sen vet jag även hur det kan se ut..och då vill jag inte starta  .


Trots snö, vind och kyla så blev det en riktigt skön skogsdag!!


Väl hemma sen så var det soffan under en filt..och DET var skönt på riktigt!!


Go måndag på er!

 



 
 
Nina

Nina

11 mars 2013 09:36

Klart du ska starta ett sök med Ulla. Som hon har gått den senaste tiden har hon aldrig gjort förut och dessutom är kastrerad nu och det tror jag kan ha stor betydelse eftersom hennes puckobeteende har kommit i cykler. Går hon ut och ställer sig som en fjåne är det ju bara att bryta och åka hem. Hon går som tåget ut och framåt, markerar utan problem och ... ja :). Ni var mycket tappra krigare som åkte ut igår - fy fasen alltså! Jag höll mig inne, långrundorna oräknade :). Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

11 mars 2013 12:18

Vilken hundhelg :)! Tycker också du ska starta med Ulla, bara det att du är sugen säger ju ändå en del :)! // Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards