Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Susanne Leijon - 28 oktober 2011 19:13

och det njuter man gott av!!

 

Igår så träffades Lotta o jag på kvällen för att goe Änzo skulle få spåra lite. Lite sen som vanligt men väl framme så la jag ett litet  spår till Bizzie med i högt gräs med. Jadå hon ångade på och är sååå duktig. Är rädd om spåret och är duktig i vinklarna  .

Änzo han spårade på lika bra som vanligt. Han är såå fin den goe sonen!!!

 

Vidare till klubben och då var SkrULLAn först ut och fick träna på kryp, ink m stå och lite FF.

Både hon och jag kom ihåg allt från helgen  . Mitt vita bästa gryn  .

 

Körde igenom Änzo och fy fanken vad han går bra! Lite på igår och sen låste han sig på sin mormor,moahahahah lite  så inte ska man va med o kolla på tävlingen inte  .

Håller alla tummar som bara finns för att det grejar sig i helgen!!!!!

 

Bizzie, lilla hjärtat fick komma ut lite hon med. Lotta hämtade henne från bilen och ja, coola bruttan är det allt. Mest upprörd var Ulla att hennes lillasyster försvann!

Hon fick ngn inkallning och ngn budis, jajamensan vad liten kan springa.

Kastade iväg träapporten till henne, och den hämtades och levererades  .

 

Inne i stugan fick hon busa, ja eller vad man ska kalla det, med Xtorm,hihi.

 

Idag har man varit ledig, oh yes!

Mariana o jag hade bestämt träff i Vomb för lite spårning.

 

Jag traskade ett ca 800 m långt spår till Ulla, med spetsar, zigzag, blindtarmar, apport i vinkel och lite annat smått o gott.

Såg sedan till att Vera  fick 2 upptag med ett litet spår som häng på andra upptaget.

Medans dessa gosade sig så gick Mariana ut två spår till Dakky, som hon sedan löste galant! Jag filmade henne och rätt som det var så fick hon ju syn på mig där jag stod, kollade o kollade, men valde sedan att fortsätta sitt spår  . Duktig tjej!!


Jag traskade ett apellspår, modell mini till Bizzie och hon är en riktig liten spårbrud  . Bryr sig inte om godiset iheller, så det kan man ju strunta i.

Duktig i vinklarna. Första blev det lite bajsätning o så, men sen när hon väl kom på vad det faktiskt var hon gjorde så...ner med näsan och iväg....Andra vinkeln tog hon jättebra och tuffade till slutet...lilla ljuvliga hund!  jag ska låta henne äta gottorna ifred när hon kommit till slutet, tack Mariana  .

Är sååå glad för denna lilla krabat!


Ulla, min spårgudinna hon gjorde ett bra upptag, ej skolboksexempel, men iväg på rätt håll  och iväg. Vinklade o donade o plötsligt kommer det en kvinna traskandes mitt i spåret  . OK, kul....

Men Ulla hon brydde sig icke utan spårade på men jag tyckte hon var lite väl fram o tillbaka på ett ställe, och trodde naturligtvis att hon tog hennes doft istället... men inte min Ulla inte för rätt vad det var så hade hon en pinne och då kom ju jag ihåg att det var där jag gått zigzag. Full fart iväg på hjärtat o slut pinnen hittades.

Ljuvliga hund!!!!


Vera-Pera hade två hyfsade upptag, valde rätt håll bägge gångerna   och spårade sedan på bra. Lite hög nos emellanåt, men det var för att vinda in var spåret faktiskt var, hihi. Jag o Mariana vet......

 

Avslutade dagen med valpbus. De har sååå kul Dakky o Bizzie, och Bizzie är inte såååå mkt mindre längre...

 

Fredagskväll o lite vin har allt runnit ner så snart är det Idol och imorgon väntar bojan kl 07.30  .

 

Enorma tumhållningar i helgen blir det och kanske lite träning på söndag. Lördag hinns inget för då är det kompisar på middag på kvällen!

 

Ha det!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards