Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

LIVET ÄR SOM ATT CYKLA

Av Susanne Leijon - 6 oktober 2010 08:45

FÖR ATT HÅLLA BALANSEN MÅSTE DU VARA I RÖRELSE   .


Ja, och jag gillar ju att cykla så...


De senaste dagarna då jo då har det bakats kanelebullar naturligtvis i måndags, gottit värre.

-Det har promenerats med flickorna i vanlig ordning.   

-Vi har haft lite utvecklingssamtal i uppförande för de bägge.    

-Den yngre har fått träna liiite.  


-Plånboken har lättats lite för olika inköp.  


- Den vite har fått springa på en cykeltur, välbehövligt!


- Upptäckten att det inte var grått och dimmit ute gjordes genom att utsidan på fönsterna putsades igår minsann  . Insidan får vi ta en annan dag.


ja det var väl dagarna två det i kompromerad form.


Idag ska det anskällas lite och på det tränas lite lydnad.


Ha det

  



 
 
mariana

mariana

6 oktober 2010 09:17

Vafalls, är det inte dimma? Då får man väl ta ett tag på fönstren;)
Uppfostran, den ja, det har jag lärt mig att den blir aldrig färdig på mina flickor. Men skam den som ger sig;) // Kramen

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

6 oktober 2010 09:46

Nä vilken upptäckt!!
Uppfostran det är väl ett livslångt arbete...// Kramia

 
Nina

Nina

6 oktober 2010 13:54

Ajamen! Säger som Mariana - är det verkligen inte dimmigt ute??!! Kanelbullningen låter väldigt ambitiös tycker jag och även cyklingen :). Själv har jag ingen fungerande cykel men känner att jag nog borde skaffa en ... Ses i kvällningen! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Cina

Cina

6 oktober 2010 16:43

Är ute o cyklar mest hela tiden ;) o äger ingen sån makapär...

Ibland lurar jag mig själv att "dimman" kan utgöra ett isolerande skydd mot ex. höstig vind, fast sikten blir rätt taskig ut.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards