Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Susanne Leijon - 14 oktober 2010 09:49

Fick vi till riktigt bra igår  .

Började att hon fick gå två rundor , sedan bestämde jag mig för att köra en hel omgång.

Ställde upp och traskade iväg, kommenderade, och damen galopperade ut i sakta galopp fokuserad bakåt. Vid gruppen bröt hon av och gick/ passade iväg rakt och fint med öronen bakåt. Hon fick gå ca 7-8 meter efter gruppen sen så var det en överlycklig matte som tjoade och hade sig  . Naturligtvis höll jag där, vis av erfarenhet.  .

Ananrs igår så blev det lite ff och kryp, med lite vinklar, backande och dyligt och sedan ett kanonkryp.

Sjunga fick hon göra och ja det har ju gått bättre  .

Hoppa fick hon oxå och även lite antihopp, för damen tyckte att hon kunde välja lite själv... när..


Lite "anskällningar" oxå och det ena blev så jäkla bra för strax innan hon kom fram så satte hon igång och skälla, typ lite argt, och sen så ett kanonskall på ett bra avstånd. Det är detta jag vill åt!  Och med tanke på söket så finns en liten plan utarbetad och så får vi se vad det kan bli för resultat  .


Tisdagen då, har haft häcken   full på jobbet och därmed inte hunnit skriva,hehe

Men iallafall så körde vi byggsök jag, Lotta o Mattias.

Trym började och Lotta o jag satt i samma container  och detta var Mattias INTE beredd på, alltid lika kul, när man inte tror och försöker styra hunden.


Ulla, på första skicket så for hon fram till Lottas gömställe, stack in långnosen och snodde helt sonika brandslangen, helt nöjd naturligtvis. Hmm hon skulle ju skälla, ja och hur lätt var det då?

Lotta gömde sig igen och hon plockades bra, bra skall och tror hon höll bra avstånd hela tiden  . Mattias han satt instängd bland pallarna och här gjorde hon en vera, hmm men skällde bra och hon trodde att han låg högre upp och när hon kikade runt hörnan och fick syn på honom så såg hon rätt rolig ut.


Änzo, där hade jag lindat in mig i plast men hallååå, sa han kom igen nu och linda ut dig så vi kan kampa  .


Gömde mig igen för det gick lite för snabbt och enkelt det där, men innan han hade hittat mig så visade det sig att det var hål i staketet och det hade han ju hittat, men även iofs Mattias oxå som satt på andra sidan staketet.


Bullakalas och sen körde vi inne.


Duktiga hundar!!!


Även lite lek, nja Weigth pulling, kom Lotta fram till  , i samband med att Änzo fick kampa/dra runt mattias som satt på en kontorsstol.


Det var det det, i dag blir det väl en vanlig torsdag i Svedala   och ni som hänger med här vet , men sen kommer en fredag och en helg och då jäklar ska det MH:as. 2 av dessa godingar ska få bekänna färg.    

, festas och tränas hund  . Bara kuligheter alltså!!!


Go o glad

  


Ovido - Quiz & Flashcards