Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Susanne Leijon - 10 oktober 2010 17:21

om Ullas tävling idag för att börja helgen bakifrån, precis som sökrutan då  .

Har ju varit och kört i skogen för tävlingen och alla gångerna har det gått så himla bra! Inga stopp och bra skall ute hos figgarna, så när man kom till skogen idag och såg var de parkerat så ok, de har vänt på rutan...shit oxå  .

Men eftersom vi hade gjort lydnaden och budisen på klubben först så var jag faktiskt rätt cool och avslappnad.

Lydnaden gick kanon. lägsta betyget var 7 och medel låg över 8 på alla momenten. Mkt nöjd och det som var är något snett avslut, drog i fg på ena hållet och vänder upp lite när hon stannar, annars inget drastiskt avdrag  . Och hon sprang på budisen för första gången på tävling   .

Så väl i skogen så kändes allt kanon, hon fick sjunga upp sig på vägen till rutan och hon kändes som att hon skulle tycka att detta var en alldeles ypperlig dag, eller hur.

ställde upp henne, det var ingen vind what so ever, men trots det var jag cool. Skickade ut och hon gick grunt, skickade om och hon gick grunt, hmm jaja då skickar vi på andra sidan och där skulle hon inte helelr gå ut så långt, men jag såg att där inte kunde finnas ngn figge där så jag skickade på andra sidan och damen for ut, såg att hon hade en figge, och väntade på att höra henne börja skälla, och väntade och väntade  . Ok, kallade in henne och skicka om och minsann om hon inte började skälla. Inte det bästa hon kan men trots...

Full fart ut och hon skötte sig kanon hos figgen som för övrigt tyckte att Skrullan var det sötaste hon sett på länge...  .

In till stigen och skicka på andra hållet, men hon gick inte ut speciellt långt så då beslöt jag mig för att bryta. Shit!!! för dagen började ju bra...

Men men bara ta nya tag och vi har allt lite funderingar på hur vi ska försöka lösa problemet  .


Backar till lördagen och då var det skogsträning.

2 upptag och lite anskällningar samt en budis var vad den vite fick. Första upptaget var en 10:a!! Andra lite sämre.

Anskällningarna gick bra! Först på Magnus och sen på Mattias, duktig vit!

Även budisen klockren.

Kvällen blev en spontaninbjudan till Catta o magnus på mat och mys...Catta och jag spaade i deras utespa i 2  timmar. Bubblorna slutade efter 2 min och när karlarna skulle gå runda med djurenså konstaterades det att vi suttit där i 2h. Var tog den tiden vägen...lixom... men mkt avhandlades.


Jaha och då är frågan ska vi ha en vanlig pool eller ett spa?!?!?!?!?!

Tack för en trevlig kväll!!!


Fredagen där kom grannarna in till oss på mat! Idol kollades och det var en allmänt slapp kväll, skönt. Är gött med folk där man kan sitta i mysbyxor  .

I efm har jag varit på ett inredningsparty och fått reda på vad det finns för mkt döläckra   saker att inhandla. Finns både paisley och retro........


En prommis i det ljuvliga vädret sen ska denne inta soffläge.

Ha det gött

  

Ovido - Quiz & Flashcards