Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG

Av Susanne Leijon - 4 oktober 2010 08:36

och nu måndag och då är man här   igen.


FREDAG: Då var det ju dans och musikshow i Söderslättshallen i Trbg, med Rasmus skola och Young Americans, en grupp från Usa som turnerar jorden runt mer eller mindre  .

Vilket gäng så duktiga de var och vilket ös!!!!

Det var allt från klassiskt via Elvis till Rock och nutida popmusik, skitfräckt!

Andra akten då var alla eleverna med och var uppdelade i tre "körer" och de sjöng och "dansade". Fräckt att de bara övat i tre dagar och sen blir det kanonbra!  . Inte hemma förrän efter 22 så då var ju den fredagen i stort sett gången.

LÖRDAG: Då skulle det tränas i Vomb. Sök skulle det bli och vi delade med Håkans grupp så vi traskade längst ner mot sjön. Lotta o jag skulle valla rutan tills Vicky kom och ja..... gör om och gör rätt inte bara en gång utan flera  .

jaja rutan blev vallad och sen fick Ulla börja och sluta ganska snabbt, för inte fanken vet jag vad hon höll på med, förutom att yra runt i rutan, ha figgen i näsan men välja att inte fullfölja, så innan jag blev helt tokig  , var ju en aning ilsk  , så tog jag bort henne från rutan och så kunde hon ligga där och fundera.


Änzo nästa och han hade fart under sulorna och kampar som en dåre!


Shotti, eller rödstrumpan  , var nästa och det gick bra. Hade problem med att hitta litta i riset under nätet, men till slut så....


Ullas nästa övning fick bli systemövning med mer inslag av riktiga markeringar.

Blev många skick men hon skötte sig jättebra!! Tror inte hon var på ngn gång och skällde kanonbra. Speciellt den sista till Vicky, där var hon grymme den vita  .

Det var den sökövningen det och varannandag ja så är det.

Körde bort till HusP för grillning och då anlände Irene oxå med min favvokille från Löberöd..Algoth. Pusskalas och kramkalas på den goe!!!


Körde en budis oxå, och ja allt bra förutom att hon satte sig fot lite långt fram,hmm men men...

Avslutade med en runda med Lotta o Änzo och det är så skönt innan man kommer hem och kan njuta grillat och annat gott.

Soffkoma!

SÖNDAG:

Lugn morgon, trillade inte ur loppelådan förrän vid 9-snåret och då var flickorna morgontoaletterade redan, skönt.

Rasmus hade match och innan den fick han ju ha nya skor, skulle helst ha hittat en jacka med men ickeså nicke  .

Vidare till Hjärup och under uppvärmningen så traskade jag en runda i omgivningen och sen fick den vite träna lite lägremoment. Hon kan hon kan!!  

Såg första halvlek och sen hade jag helt enkelt lite för lite kläder på mig så bilen styrdes mot hemmet via affären så att grönpepparbiffar o ris kunde meckas ihopa. Gottit!

På kvällen fick ajag hänga med Natta till min väninna för hon och hennes dotter ville bli klippta. Nöja kunder!


Ja det var den helgen det, nu en vecka i kontorsstolen, lite träning med den vita och sen så är det snart helg igen  

ha det

  

 
 
mariana

mariana

5 oktober 2010 08:40

shooop, kippar nästan efter andan för att hinna med;) Det vilas inte många stunder här inte;) Ha en härlig vecka! Kramen

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

5 oktober 2010 09:44

Säger som Mariana *oh my god*! SITTER du aldrig ner människa??!! Bra iaf att systemövningen funkade bra för Skrullan och jag sa ju att du skulle boka in ett sök innan lördans övningar *fniss*. Ha en fortsatt go vecka! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards