Direktlänk till inlägg 17 december 2012

DIREKTBELÖNING

Av Susanne Leijon - 17 december 2012 07:37

var det igår på varje sökskick.


Lilla frk grå har ju en tendens att vilja ha koll på var hennes matte befinner sig någonstans  när hon själv är ute och letar gömda människor. Hittar de gör hon men sen vill hon gärna ha koll in på stigen innan hon börjar skälla.


Så då fick det igår bli direktbelöning och sedan grejade Perra och Elin med att hon fick göra skallmarkeringar där ute på dem under tiden jag traskade ut.

Riktigt nöjd med hennes markeringar för även om hon hade koll på att jag kom ut så gick hon igång bra med skallet..gillar den där hon själv stampar takten för då får hon ett jämt bra skall  .

Där var inte mkt vind men det lilla som fanns orsakade lite oreda var figgen var, dessutom var Perra även gömd under nätet, men skam den som ger sig tänkte hon nog för jobbade bra gjorde hon  .


Nåt skick står hon bara kvar när hon får kommandot,och även om jag tycker att jag har bra koll på hennes "sinnesstämning " för att skicka henne precis rätt...få bästa fokuserade fart ut  , så enligt Lotta som specialstuderade hennes agerande så är det så lite som hon själv gör och som sedan avgör om hon ska gå på första eller inte.

Det brukar uppkomma när hon börjar bli lite trött. Samtidigt är hon lustig för hon är så omskickningsbar...varför inte gå på första då lixom när hon ändå tänker gå....jaja har lite och fundera på...eller så ger det sig framöver när hon inte behöver ha koll på mig....

Gamla bilder....

   


Ullan hon var hur lycklig som helst över att få söka så hon gick hur fint som helst fram till sista skicket...aaaningen trött i skallen  .

Skallet kunde varit bättre från början, men när hon väl kom igång så har hon ett kanonskall, jämt och fint och hon sitter så snällt och sött och bara skäller  . Tror inte hon var på och pockade efter bollen heller.


Änzo han var tokladdad och gick hur fint som helst!

Elins Hugo och Perras Balder ja vi fick till en härlig sökdag i lite tungsprungen blötsnö!


Lotta och gick ju naturligtvis en runda som avslutning

Ikväll tänkte jag ta ut Natta så hon ska få gå lite transporter åt grå...


Go måndag!

 
 
Nina

Nina

18 december 2012 07:24

Du kanske ska köra bara markeringarna för sig och inte på så långt avstånd? Pop-up nära, ut och skälla och när det funkar utan mamma-kollning flytta ut markeringarna successivt? Jag tror direktbelöning är kanon! Duktiga ni var som åkte ut OCH att ni inte körde fast :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards