Alla inlägg den 19 december 2012

Av Susanne Leijon - 19 december 2012 07:53

Burlöv handlade det om igår och Ullan fick komma ut först.


Fria följet, ja hon ligger ju på och rumpan den är ju inte helt slimmad till mitt vänsterben men hon hade trots det en bra position tycker jag nog  .

Vi körde ett långt fritt följ och sen blev det inkallning med ställande och läggande där damen först snodde bollen, som låg bakom henne och drog  . Denna hund hon är så jäkla kul!!!

Men sen så snacka om grisnit när hon hade fått reda på att man först måste springa och stanna innan man får sin boll....

För att göra lite nytt så körde vi även elitmomentet, tror jag det är, där man går i en fyrkant och hunden ska sitta, ligga och stå, och detta kan hon allt  .

Vad gjorde vi mer...jo lite skall och ja.....hihi

Just ja både tungen och metallen fick hon oxå hämta...och tungen den är ju som den är...hur fin som helst och metallen där ska det ju lekas först innan man tar den  , knäppfia!


Bizzie där fick hon först en propp   när hon kom ut ur bilen och höll på att skälla och ha sig mot Hugo, sen så,hehe var hon så följsam så och fina sättanden hade hon allt.

Rätt lång linförighet fick hon i alla gångarter, och jag får nog säga att det kändes riktigt bra..visst hon är tät på vänsterbenet...typ trängning  , men hon hade en fin position och rumpan den var icke utåtvänd, och hon hade koll på mig trots att Elin, Perra och Hugo höll på med lite bitövningar...som hon trots allt ville ha koll på...


Testade skall, och där fick jag berätta att vi sitter still,hmmm när vi skäller.


Sen var tanken transporter..men innan dess så tog jag kudden för att köra lite bevakningar på mig själv, och det är jag som får lära mig att göra helt rätt..finns ju i teorin men sen ska det ju ut på gräsmattan med  ..men det gick bra igår och hon sitter fint, agerar direkt så fort jag rör benet...inte bara kudde och arm  , duktig grå!!

Biter och sedan när jag stannar, så på ngn fick hon ha en påminnelse om att släppa...men även utan påminnelse så gick hon igång att skälla..stampa takten..så alltså en bra bevakning  .


Körde lite på Perra med och lite konfunderad blev hon allt och förstod inte allt, men det slutade bra!!


Även Elin hon grejade lite och grå var duktig!!


Ikväll ska det bli träning igen inne i Malmö och lite lydnad, lite transporter ev...och lite bevakningar tror jag.


Go onsdag

 




Ovido - Quiz & Flashcards