Direktlänk till inlägg 10 december 2012

VÄRSTA SOLCRISPET CONTRA SNÖSTORM

Av Susanne Leijon - 10 december 2012 07:46

tänk vad vädret kan skifta från den ena dagen till den andra .


Lördagen: Då hade vi mark på Revinge, det var kallt..började på -7 hemma för att i Staffanstorp bli -14 och väl framme -8, men det blåste ingenting och solen...ja den visste minsann var den skulle befinna sig!


Lotta traskade spår både till Ulla och Bizzie medans jag traskade till Änzo.


Bizzie drar på i upptaget för att efter ca 50 meter stanna, kolla på mig, ibland komma tillbaka för att bara börja om,hmmm får luska ut varför. Jag är helt tyst och har börjat gå med så inget stopp i lina eller så handlar det om...

Hon spårade på jättefint och alla de frusna pinnarna fick hon med sig hem. Lotta tyckte att det var lite kul att alla, tror det var vänstervinklar, de tog hon klockrent medans de motsata där blev det en extra kollerunda  .

Vänsterhundn eller högerhund, ska kolla lite hur hon vänder i hoppet med  .

Nöjd efter spårandet:


Ullan hon var nog lyckligast trots allt och hon tackade verkligen för att hon oxå fick spåra genom att göra ett 10-mässigt upptag och sen fortsatte spåret likadant  


Bizzie fick sig några sökskick på Lotta med och de var lite blandade. När Lotta låg under skynket blir hon lite konfunderad över vad hon ska göra och är lite senare att börja skälla gentemot när man är "öppen".

Men det räcker med ett bra eller rätt efter första skallet så går hon igång jättefint med ett jämt och bra skall!!!

Hon är ju omskicksbar så det brukar lösa sig  .


Lotta och jag avslutade med en runda med järngänget

Photo: Järngänget❤!

Ska bli skönt när Ulla är helt på G igen och får springa och busa för hon är ju liite missnöjd med att gå kopplad  .


Hemfärd för att förbereda mat och så tills att Lotta, Vicky, Mathias och Alexandra skulle anlända. Lilla Gruffa följde oxå med och hon blev flitigt uppvaktad och kontrollerad av brudarna. Vad gör du där??, Du..lillplutt det där är MIN leksak....  . En lugn kväll med goa vänner!!


Söndagen: Vid lunchtid började snöstormen anlända, hundarna var ju tvugna att få komma ut och Natta skulle städa...då gör man så att man traskar en omväg ner till jobbet, flickorna iförda sina täcken för jädrar vad det snöade småspik...tränar lite under tiden för att sedan traska hem igen...näjda och belåtna alla tre!!!


Ulla hon fick ett vanligt upplet inne på lagret och ett ute i snön på brädgården och ja mitt vita   , hon är tillbaka i gammalt gott slag hon.


Bizzie fick först ett vanligt upplet inne, men hon fattade inte riktigt att det var saker hon skulle leta...och inte folk  , men hon hittade till slut iallafall.

Sen fick det bli skallmarkeringar på mig, högst upp i gallertrappan, där hon först fick hitta mig i det mörka rummet. I trätrappan, inne i det mörka sågrummet där hon också fick leta upp mig först. Kul att se hur de jobbar i mörkret och även lite sökskick ute, där hon fick sitta kvar medans jag gömde mig....lite enklare varianter men iallafall. Hon skötte sig riktigt riktigt bra  . Jättefina markeringar varje gång!!!!

Hon kollade av så att det var jag, backade ut och pumpade på i skallet



En skön efm för både mig och flickorna, så efter mat blev det lussebullsbak, och dessa goa fick ju avnjutas ihop med lite glögg..för kvällen med smak av hallon och lakrits.


Nöjd med  helgen så ikväll får vi se vad som händer, snöprommis är givet och förmodligen blir det väl nån form av huvudaktivitet med de fyrbenta med.


Ha det!

 
 
Nina

Nina

10 december 2012 08:19

KAN ju vara nån form av koncentrationsgrej det där med stoppet - lite som med Yaxxons och Ullas upptag där ett tag, när vi skickade dem i "rätt" läge betyg 12.5 i fel läge betyg -8 (högt räknat). Jag hade samma med Kajsa i rapporten, stopp efter 25-30 meter "vad gör jag här?!" och efter fokusövningar försvann det :). Vilken underbar dag i solen jämfört med snöovädret igår! Kan tänka att Gruffet fick veta vems grejer hon hade att göra med :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

10 december 2012 08:38

Kan det mkt väl vara:-), nu ska hon få stå lite extra vid starten så får vi se vad det ger för resultat.
Tur att brudarna är så snälla som de är och lilla G hon uppskattade verkligen gästfriheten och tyckte att Bizzies leksakslåda var hur fräck som helst..det var ju bara att gå dit och hämta saker hela tiden, för att lika snabbt bli av med de igen,moahahahaha// kramis

 
Ingen bild

mariana

10 december 2012 09:04

Härliga helgen med duktiga Pälsar! Kanon att Ulla är helt ok <3 // Kramis

Susanne Leijon

10 december 2012 14:00

Å jag bara håller med dig Mariana..som vnaligt:-)))// Kramis

 
Ingen bild

Nettan/Emma

10 december 2012 09:35

Låter som ni har haft en super trevlig helg=) Japp det går upp och det går ner i träningen precis som det ska va haha tror inte man ska analysera för mycket om det inte händer flera gånger på rad.skönt stora syrran piggat på sig.Ha en bra vecka nu och pussa på dina ljuveler från oss kram

Susanne Leijon

10 december 2012 13:59

Riktigt kulig helg som innehållt lite av varje:-))).
Ulla är alldeles för pigg för sitt eget bästa:-)).
Hennes stopp är lite mer regel än undantag, får jag nog påstå......
Juveler ska glänsa så de pussas på i tid och otid:-)))// Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards