Alla inlägg den 12 november 2012

Av Susanne Leijon - 12 november 2012 07:48

I lördags körde jag, Natta och Henke till Ullared för lite nödvändig shopping.

Köstatus kolaldes på vägen så man mentalt hade varit förberedd på hur det var när man kom dit men kö fanns det ingen så det var bara att traska in i varuhuset   .

Sanbbt insåg man att det var värre ställt där inne för fy jäkelen vad med folk och de hade ändrat om där inne så det var lite svårt att hitta .

Gällde att ha stenkoll på var man ställde ifrån sig vagnen, för inte gick det att släpa med den överallt inte, så man inte hade behövt gå runt och leta hur länge som helst.


Men men jag fick shoppat upp mig på lite kläder och andra nödvändigheter!


Kvällen blev lugn..man är ju inte överpigg efter att ha traskat runt där hela dagen, hundarna var rastade och maten höll på att grejas och soffan var en rätt skön plats  .


Söndagen och då skulle det sökas!

Jag, Lotta, Inger, Perra och Elin så vi blev ett par st.


Började dagen med en runda till sjön ihop med Lotta så de fick springa av sig lite.


Bizzies sök: Själva sökarbetet gjodre hon jättefint! Bra fart ut, de flesta helt raka skick och väl ute på djupet så letade hon sig fram till figgen hur fint som helst. Skallmarkeringarna var lite varierade, nån gick hon igång direkt i ett jämt och fint skall  , något skick där stod hon först och glodde in på mig   innan hon började.

Men på alla tror jag att hon oavsett höll ett bra avstånd hela tiden.

Hon fick även en figge i den nergrävda lådan som hon hittade och först gick runt om och pep innan hon kom på att hon skulle skälla....


Vi varvade med att figgen kampade in henne, jag gick ut och då fick figgen jobba lite på att hålla igång skallet eller att jag kallade in henne.

Figgarna körde även lite extra"skallövningar" med henne ute så hon inte visste när det var dags att lämna figgen.

Sammanlagt blev det en 6-7 skick och det sista fick jag kommendera ett apr gånger för att hon skulle gå...


Ska pröva lite att ta med bitkudden, den är ju skitrolig, ut som belöning så jag får än bättre tryck ute hos figgen och att hon kanske därmed skiter i var jag är  .

Ska även köra en del direktbelöningar med för att få upp det fräcka med att komma ut till figgen och sen anskällningövningar upptill på lite olika personer.


I det stora hela nöjd med henne även om Elin tyckte att frk grå pekade    åt mig emellanåt, kan jag aldrig tänka mig....det lilla väna, snälla   !


Ulla sen då och för att göra de tlite kul så fick det bli lite tävlingsmässigt,hehe

En i lådan, en under skynket och resten öppna och sammanlagt blev det väl en 6 träffar och en planerad tom.

Hade förberett figgarna på att Ulla själv "bestämmer" när det är dags att ge henne bollen så bara säg till henne på skarpen, för det tåler fröken  .

Förutom att just det inträffade iallafall två gånger, meen hon tog till sig iallafall och skötte sig sen  ,

så gjorde hon ett riktigt bra sökarbete!! Hittade sina busar, skällde bra och fortsatte skälla hyfsat när jag kom ut. Lite olydnad när jag beordrade fot ute hos figgen...nähä..  , men det var riktigt kul att köra med henne!


Ullan fick ett upplet sen med och inte mkt vind alternativt bra vindpustar gjorde det lite svårt men den vita hon ger ju sig icke och det blev ett par skick mer än vad det låg föremål men hon fick in alla och inga släpptes framför mig heller så   .


Avslutade skogen med en prommis för att sen när vi kom hemn var det bara att duscha och sen iväg till Rogers pappa på mat!


I kväll väntar det röntgen för frk grå och vi hoppas ju naturligtvis att plåtarna ser bra ut.

Vädret är ju bra idag så en go måndag önskas!

 

Ovido - Quiz & Flashcards