Direktlänk till inlägg 11 december 2011

MINA FYRBENTA BRUDAR

Av Susanne Leijon - 11 december 2011 16:34

   

är helt otroligt roliga att träna med  .


Idag var det Lotta , jag o Cina som träffades i skogen. Lotta o jag bytade o Cina ville traska själv, så ett lagom till Hobbe men ett längre till Änzo med både spets virrvarr o apport i vinkel!

Änzo ja han är lika säker som sin mor han o de är så lika när de jobbar:

         

Hobbe, pensionisten, han ångar på lika bra som han alltid har gjort  

     

Lilla Bumlan hon fortsätter att glänsa i spåret och idag hade jag ingen koll alls var spåret var för Lotta hade traskat det och ej snitslat, men hon är säker den lilla och jag tycker att jag läser henne bra  .

Hon gick över en pinne men de andra två stannade hon jättefint vid och då har vi liten mysstund  .

                      


Ulla hon spårade nog vilt ett litet tag  , men som vanligt så ger hon ju sig icke så efter att ha varit rätt lost så jobbade hon sig tillbaka och runt spåret med bara en pinne bort, dessutom var alla naturpinnar, och med den början är det bannemig en prestation i sig  .

       

upplet blev det både för Yalla o Ulla och Yalla gjorde ett kanonupplet!!!

Ullan grejade oxå sitt bra, hon hade bara liiite mer spring i benen,hahaha

     


Bizzie fick 4 sökskick med figge på djupet och tanken var pop up. Figgarna ute och jag på väg på stigen så var dee åt Cinas håll så då blev jag ju lite tuff,hahaha o sa till Cina att vi pröver utan retning.

Ställde upp lilla damen, som ville ut, och skickade henne, men se hon visste ju inte vad hon skulle göra, tultan.

Men hon gav sig icke, for runt och till slut så hittade hon där Cina gått och följde det för att hitta fram. Jaja gör om och gör rätt matte, så Lotta hon pop:ade allt upp hon och liten ville ut, så hon släpptes och for iväg nån meter...men sen blev det lite hmmm vad är det för nåt konstigt där ute, så hon stannade o skällde lite  .

In igen med henne och ny pop up och nu så ...aha var det du!!!


Pepp o ett bra drag i linan in till stigen, lilla hjärtat vad hon for ut till Cina sen!!!

Samma även till Lotta, som kampade in henne till stigen igen.


Det var den träningen o gissa om jag är nöjd  .


Avslutade med en runda i vanlig ordning

           


Nu ska det bara slappas och om en stund anländer det dessutom pizza! Riktigt slappt o skönt!


Fortsatt go söndag och snart en ny vecka med nya utmaningar!!

 
 
Petra

Petra

11 december 2011 18:18

Härligt att sjunka ner för lockmys efter en lyckad dag i skogen :)!

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

12 december 2011 12:51

Inte helt fel, hehe under en filt med myskläder o vovvarna timmerstockar:-).

 
Nina

Nina

12 december 2011 07:00

Vilken härlig dag! Med duktiga jycks och allt :). Tänkte att vinda figgar kan vara smart för liten Bizzie Bus - hon är ju lixom van vid att vinda grejer *hehe*. Same shit - different thing s.a.s Ha en go vecka! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

12 december 2011 12:53

Det var minsann det damen gjorde..vindade för vad lilla nosen höll,haha.
Men vi gjorde om och gjorde rätt och det blev det.
En helmysig dag i skogen blev det allt med våra duktiga vovvar!!! Me lika !

Jag hade ju glömt att ta bort bocken för kommentarerna...klantiga jag.

 
Nina

Nina

12 december 2011 14:26

Skärpning tack :)! Jag som fattade fel. Ajabajamaja!

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

13 december 2011 09:19

Hahaha så kan det bli! Ens fel ngn annans misstag,hahahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards