Alla inlägg den 1 december 2011

Av Susanne Leijon - 1 december 2011 07:28

uppflyttningsfika    blev det igår, då signerad Vicky o Shotti!!!!

Gott m gott bröd o pålägg, tack Vicky!!


Först på morgonen, närmare bestämt 07.30 var det utveckligssamtal med Rasmus, min lediga dag o där försvann en skön morgon i sängen,hihi. Det gick som jag visste...sonen är lat!!


Direkt efter var det till att köra bort bilen för den skulle få sin service  . Tur det inte är hur långt bort som helst, bara 5 km, så då gick det ju att traska hem med flickorna.

Bizzie fick hela 5 km på sig att lära sig att inte dra i kopplet...om det funkade...hmm inte till 100% inte  .


Huset fick ju städas efter det och tvätt tvättades, mat lagades och inte hann man softa nåt i soffan inte, härligt med lediga dagar  .


På kvällen var det iallafall egentid, och det är det bästa! Jag o hundarna  .


Bizzie hade varit ute lite innan fikan och vi börjar så smått att få in lite linförighet...nu pratar vi ett steg, sätta sig alternativt när kontakt finnes kampbelöning...vi får väl se....men hon är duktig lilla gråfisen!  

Hon fick hänga med in i klubbstugan med och lyckades charma några så hon fick lite dodis.


Annars så var Ullan först ut och fick visa framfötterna i krypet, ff och inkallning med stå o ligg. Skallet nämner vi inte idag  , men de andra momenten, där var hon riktigt duktig  . Pigg som jag vet inte vad var hon allt whitey!!!


BumleBizzen fick springa budisar till Lotta och detta tyckte hon var så himla kul så sen när Lotta gick bort för att hjälpa Cina så tog minsann liten o rymde bort till Lotta  , och inte bara en gång utan minst två tror jag det var.

Men hon kom tillbaka när jag kallade...eller ja en gång fick jag vråla hej då...och vips så vände damen o kom. Tulteskrult!


Annars så blev det ju lämpligen då att träna sitt kvar och ligg kvar  , duktig liten.


ha en go torsdag och imorgon är det minsann fredag...IGEN......


Ovido - Quiz & Flashcards