Direktlänk till inlägg 6 november 2011

HALLOOOO VIIIN!

Av Susanne Leijon - 6 november 2011 19:41

  Rätt packad   dock inte på grund av     .

 

Fredagen var ju ledig o Vicky o jag hade bestämt oss för träning i Vomb.

jag gick 6 upptag till Shotti och ett spår till Yohnsson och ett spår till Bizzie.

Vicky traskade en kilometer till Ulla  .

 

Bizzie först ut o idag hade spåret väl legat en 25 minuter, det var ganske långt och innehöll två vinklar.

O ja hon är en jädrans bra spårhund!!! Så noga så noga.

     

Vinkel

 

När spåret var färdigspårat o damne släpptes så fortsatte hon själv att frispåra resten

 

Lite kamp för att bryta det o det är go i snäckan  

 

 

Shotti hon tog nåt bakspår men tur Vicky valde att ta det sista upptaget med, även om det 5:e var bra så inte helt 100, men det sista var ur skoleboken och sen tuffade hon på i det medföljande spåret

 

Yohnssn hade med varit duktig för att inte säga MKT duktig framförallt i sista vinkeln, för där hade jag ju gått in för att lägga mig som slut. Hjärnsläpp på mig  . Mkt bra löst av honom.

 

SkrullerULLAn ja ett rikitgt snyggt upptag, lungt o fint ut o smack ner i näsan, tog spåret och sen iväg  

Tror hon missade två pinnar, men spårade kalas så  

   

Här var iallafall en hittad pinne!

Bolldåren!

 

 

Körde nån vindmarkering för senare upplet med lilla Bizzie o ja då, hon é me  

     

Vinda, ut o hämta o in till mojjan  

 

Vicky gick sedan o la sig så körde vi vindmarkering på henne, o ja då, henne hittade hon med o blev så lycklig så hon ställde sig på ryggen o studsa, tyvärr inget foto på det, men det såg skitroligt ut.

     

På kvällen åkte vi in till Vicky o Mattias och drack gott vin o åt smaskig ostbricka!  .

 

Lördan sen då skulle Rasmus firas på kvällen, syrran var ju nere, så grabbarna tog hundarna o körde ut i skogen o jag, syrran, Natta o Emelie for till stan för lite shopping  .

Ett par stövlar till mig blev det allt.

Kalasandet blev bra, maten god o vinet gott, så man var allt mätt o belåten när man begav sig till bingen.

 

Idag har det varit en lugn dag. Under tiden som rasmus spelade fotboll så tog jag o Natta en tur till bokskogen o gick en runda med Ulla o bizzie.

Bizzie fick sig även ett par"sökskick" för att leta upp Nathalie, där alla gick hur bra som helst.

Hon såg när hon gick iväg och sedan dolde jag så hon inte kunde se fullt ut.

Natta hon gömde sig i ett "trätält", Bizzie släpptes och hade så bråttom så, for fram mot tältet, förbi, men svisch så tvärvände och jobbade sig jäkligt snyggt hela vägen fram och blev naturligtvis överlycklig när hon hitta Natta. Lilla gullehjärtat!

 

Är såå nöjd o glad för min lilla tjej!

 

Imorgon ska det jobbas kväll och då hinns det med att lägga lite spår på fm, tänkte jag  .

 

Ha nu en fortsatt skön söndagskväll!

 

 

 

 
 
Nettan/Emma

Nettan/Emma

6 november 2011 20:28

Man blir lika glad och stolt varje gång man går in och läser på din bloog=) vilka fina bilder du tar hela tiden.Jag undra var detta ska slutá med lilla princessan hon verkar helt grymt bra härligt ha det gott kram

http://RixDivans kennel/se

Susanne Leijon

7 november 2011 09:27

Gör allt vad jag kan för att förvalta lilla guldklimpen...och det är faktiskt rätt lätt för hon är en himla kul och lättlärd hund att jobba med!!
Vi hoppas på att vi kan komma långt...det är ju planen iallafall,hihi.
Kramis

 
Sabina

Sabina

6 november 2011 20:30

Vad stor hon börjar bli det lilla grynet! <3

Härligt att träningen funkar bra!! :)) Nu vill jag ju snart se wunder-barnet i ett träningspass *fniss* ;)

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

7 november 2011 09:24

Grynet hon växer ifatt sin päls minsann!
Hon är jätteduktig, snäckan, så vi ska visa upp våra färdigheter vilken dag som helst,hahaha
Kram

 
Ingen bild

Cina

7 november 2011 09:13

halloooo vilken härlig helg ni verkat ha ni oxå :)

Susanne Leijon

7 november 2011 09:23

Den har minsann varit riktigt bra!!!!

 
Nina

Nina

7 november 2011 09:20

Nästan all nallepälsen är borta ju :). Shit vad tiden går! Jättefina bilder från höstig skog och en gosig helg. Nu kör vi vecka 45 ända in i kaklet :)! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

7 november 2011 09:23

Ja, och det sista borstades bort idag! Tiden går ja, men faktiskt lika fort alltid,hihi.
Hösten är ljuvlig och kul är det att föreviga. V 45 ja det får kankse bli en vecka att minnas det,hahaha
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards