Alla inlägg den 21 november 2011

Av Susanne Leijon - 21 november 2011 19:36

är vad denne svedalatös hittat på idag.

 

Spår:

Inger och jag träffades i Vomb för träning  .

Jag traskade till Hjalle o Bizzie och Inger tog sig an ett litet klurspår till Ullan.

 

Är kul med Cardiotrainern för att se hur långt man gått och Hjalle fick nästan 800 meter   var inte meningen att gå så långt men det bara bidde så....

Bizzie fick nästan 400 m med ett par vinklar. Hur långt Ullas blev vet jag inte men gissar på en 8-900m.

 

Vädret var kanon för spår, marken var saftig och härlig att traska runt i och med facit i hand skulle vi låtit spåren ligga längre än vad de gjorde.

 

Bizzie först ut och då hade det legat ca 30 min. Hon traskade iväg, lungt o fint, upp för kullen o ner igen, kollade lite, men vill vara i kärnan så hon är rätt noga med att faktiskt hålla sig där  .

Hon tar vinklarna jättefint, har ju bara en koppellängd att spela på men oftast använder hon inte hela den, utan  håller sig där hon ska.

Efter sista vinkeln var jag lite lost, men Bizzie hon grejade det allt, så in o runt granarna och sen så fanns det en liten gottehög  

Hjallemannen och här var det drag under sulorna  , Man skulle filmat Inger....

Men han tog alla pinnarna, och jättefint vinkelarbete, och längden var ju en bagatell!

 

Ullan ja ut lungt o fint, valde rätt håll en meter ungefär, för att sen gå bakspår...men hon vände själv igen o drog iväg  . Alla pinnar in och av klurigheterna märkte man inte mkt,hihi. Var som Inger sa att det märks när hundarna är rutinerade, för de sorterar bort det överflödiga och tar den snabba vägen.

Mattes spårsessa!

 

Hjalle fick några skick upplet och det gjorde han med den äran!!

 

Bizzie fick lite vindstig och jag mitt klantarsel gick ut o la dessa, till följd att damen spårade naturligtvis, så gör om o gör rätt. Inger gick iväg o kastade ut de och nu så, trots avsaknad av vind i stort sett så hittade hon sina grejor  .

 

Mitt i allt ringer Roger, framförhållningen, Hansson och säger att Ken, som ska sätta på vinterdäcken är på hans jobb om en timme så... Grrrrr sa jag som hade planerat en skön runda innan hemfärd.

men det var ju bara till att packa in sig o djuren o driva mot Svedala.

Ken har ju allt i sin lastbil så naturligtvis passade jag på att ta ut lilla B, eftersom det väsnas och har sig när han bytar däcken. Lite konstigt var det allt, men Ken som är hundägare själv såg till att tjejen kom fram o fick kolla.Sen var ju ur världen!

Nu kan snön komma när som för med helt nya däck runt om ska man ju köra säkert med sin 4WD,moahahahaha.

 

Branta, smala trätrappan, på Rogers jobb som en del tyckt var läbbig var det lika bra att ta itu med... så in med henne där och jadå ett par steg upp, sen var den nog lite läskig, för hon ville allt fundera lite så jag satt mig i trappan,  men inte mer läskig  än att hon faktiskt traskade efter mig hela vägen upp  .

Det var det och sen ska vi ju ner igen och det är ganska högt så det kunde ju bli lite intressant, men cool som hon är så efter lite koll både här o där så trog hon beslutet att lungt o fint traska ner, duktig tjej.

Spiraltrappan nästa,hahaha

 

Bullbak står på schemat, jag föreslår o Natta bakar, rätt bra kombo tycker jag...bara se till att de är färdiga till Den som dräper.....

 

Haj!

 

Ovido - Quiz & Flashcards