Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

LITE RUSIG

Av Susanne Leijon - 12 juni 2012 07:38

var man allt igår med tanke på att vädret var riktigt ljuvligt.

natta hon grejade med maten när jag kom hem och Rasmus var rent stirrig för att få hämta skor han beställt. Tyvärr var de redigt för stora så det blev till att skicka tillbaka och be om en storlek mindre  .


Solen var uppe, lite lätt bris och ljummet i luften, då kändes det rätt gott att hänga i solstolen lite  . INte för färgens skull utan för njutningen.


Väntade med prommisen för jag tänkte se till att vara upptagen under hela fotbollsmatchen då huset skulle vara fullt av gultröjade nördar!


Så när klockan började närma sig 8 tog jag flickorna på en tur ut på landet. Doften var helt ljuvlig av blandad växtlighet från åkrarna, så jag gick bara och mös under timmen vi traskade runt.

När jag kom hem igen så åkte Bizzie på lite lydnad  .

Hon fick LF, Inkallning, FG, Läggande, Apportering och en anskällning.

Roligast var FG där hon, utan ngn retning faktiskt tog ett par steg ut när kommandot kom  . Inte bara en gång utan faktiskt i stort sett alla vändorna  . LIlla sessan  .

Apporteringen där försöker jag få bort tugget.....och testar lite olika sätt  ,hehe

Läggandet, klart!

Inkallnignen, klart!

LF där nördar vi våra vä, hö om och likaså halterna i desamma, annars känns det bra!

Anskällnignen, gick bra  .

Jag nöjd och gråisen trött i kolan, så in med henne där hemma och så gick jag in till grannen under tiden fotbollen höll på.


Rasmus var den enda kloka i gänget för han hade tippat rätt resultat och blev väl ett par hundringar rikare  .


Ikväll ska det skyddsas med lillan   

 


 
 
Nina

Nina

12 juni 2012 08:29

En helt underbar sommarkväll :)! Hobbisarna på Daggpilsgränd fick iofs inte öva men det fick Faxen. Roligt att lydnadsträningen med lillan går framåt :). Kraaaaaaaaaaaam

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

12 juni 2012 08:54

Faxe ska bli polis, så klart han måste öva!
Hobbisarna fick ju en underbar prommis;-)).
Lillan ÄR en duktig liten tjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards