Alla inlägg den 1 december 2010

Av Susanne Leijon - 1 december 2010 08:41

ja och gissa vem som var den lyckliga  .


Efter den obligatoriska rundan som får ske direkt när man kommit hem, jag vet jag vet  , för de bara väntar på att få rocka loss med sin mojja.

Så ut längs infarten på gröningarna där och de sprang o sprang, knastarna, men dock så lyckliga. Kia började halta och när jag kolalde så hade hon isklumpar längst ut på 2 klor  , Har jag aldrig sett tidigare. Att de får snöisklumpar i pälsen under magen o insidan låren mm är väl isn sak men dessa, jaja det är ju kallt och där ligger mkt snö så...

Efter lite bestyr hemma så tog jag mig samman och tog den vite med mig ut för att träna lite på den plogade parkeringen. Gick riktigt bra faktiskt, man kunde gå ordentligt, och bara det lixom  .


Tyvärr blev ju träningen lite kortare än planerat för när hon fick sin boll, så hade jag inte tänkt att ge henne den med tanke påa tt hon alltid springer och slår sig själv i huvudet med den o vips så tappr hon den.... Men den gled ur handen på mig, Ullan lycklig och körde sina ärevarv, för att precis som jag befarade, tappa den och naturligtvis då i den djupa snön  .


Jaj hon fick ju leta naturligtvis, och envis som damen är så höll hon väl på hur länge som helst, dregglet frös till is och hon frustade som en häst på grönbete, men hittade den inte.

Försökte, ja jag vann faktiskt,hehe, köra lite mer med henne och till slut då gick det ju bra. Skall, ojoj, INkallning med ställande, de extra stegan har minskat, trots det var lite halt för henne, duktig tös!

Gå gjorde vi oxå på den mkt smalare cykelbanan och inte kunde hon valla inte för där låg det (snö)vallar på sidorna,haha.

Hon fick även i omgångar leta efter sin boll, men den får väl komma fram när snön minskar. Vi kommer väl att prova lite till tror jag,hehe.


Ikväll blir det ingen träning på klubben för oss. Kör inte ut för att hämta och sen in o frysa lallan av sig och vet inte ens hur planen är, så blir det träning så får det bli på parkeringsplatsen hemmavid istället.

Ha det gött alla

  

Ovido - Quiz & Flashcards