Direktlänk till inlägg 5 december 2011

LEDIG MÅNDAG

Av Susanne Leijon - 5 december 2011 19:59

och det innebär ju ngn form av hundträning  .


Så halv 11 anlände jag till Norrskog och traskade ut två spår. Bägge blev väl en 350 meter ungefär och B fick tre apporter i sitt och ett par vinklar, o U fick ett där jag egentligen bara gått lite här o där.


Under tiden det låg till sig så traskade vi en runda bort till den delen som bara är tallskog för att göra ett upplet till U och vindmarkeringar till B.

PÅ vägen dit var det mest bus:

             

men väl framme och uppbundna i väntan på att rutan vallades så satt de så fint så  

 


B:s vindmarkeringar gick jättebra  , och U skötte sig med bra, inte lika bra som igår,hehe men nöjd iallafall.


Med Bizzie fick jag ha ett litet utvecklingssamtal för när hon for runt som en dåre, då var Ulla fastsatt i trädet så skulle hon inte komma när jag kallade utan bara spåra runt i rutan, så jag fick väl fart under sulorna och fick väl hämtat in damen  , och berättat att så gör man inte...., lite lättare än med Ulla en gång i tiden  .

De andra gångerna kom hon minsann in, trots att Ulla med var lös och stod kvar "ute" när jag kallade in B  .


Ett par timmar senare var man hemma och det var ju bara till att dammsuga o mumma golv o fixa toaletterna, o sen på med kastruller till mat.


Bizzie fick ut o öva lite lydnad med eller snarare att sitta kvar fastän jag rörde mig runt  , hon fick en inkallning och hon tänkte verkligen om hon fick komma eller inte, tultan!

Ligga kvar fast jag där med gick runt omkring, liiite svårare än att sitta kvar  .

Lite lf, eller snarare ett par steg, klick godis eller bollbelöning, o ja då....är man duktig får man ju hämta bollen o komma in till mojjan för att få jaga den igen  .

Behöver jag säga att hon nu nussar gott,det lilla livet,hihi 

   


 
 
Nina

Nina

6 december 2011 07:46

Vilka härliga bilder på brudarna :)! Lediga måndagar är icke att förakta och är det sen träningsväder och hundarna dessutom är duktiga blir det ju lite extra härligt. Ha en go tisdag! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards