Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

4 DAGAR TILL EN LÅÅÅNG LEDIGHET

Av Susanne Leijon - 20 juni 2011 07:42

      .


Ännu en helg avklarad och tycker faktiskt att man hunnit med massar för en gångs skull.

Fredagen togs det iofs lungt, men man kunde njuta av skönt väder och gott grillat, så det var ju inte helt fel inte.


Lördagen där startade man med lydnad inne på klubben, vi var rätt många faktiskt. Jag, Lotta, Cina, Sabina, Leif, Vicky o Mattias.

Donade lite själv och ja hon är duktig den vita. Krypet blev jag mkt mkt nöjd med. Låg o fin hela vägen och vinklar som verkligen hette duga  .


FS:et blev oxå bra, för oss som körde det.


Fick dra hemåt strax efter 12 för vi skulle hinna med och slänga en massa jord efter poolgrävandet. Hann med ett par vändor iallafall innan tippen stängde. Fy fanken vad tungt det är  

Lördagskvällen blev även den en lugn tillställning., vi fortsatte med att få iordning poolen, så snart mkt snart kan den fyllas med vatten  . Sen är det bara att greja med lite trädäck runt om, flytta lite staket, tror vi har övertalat så Natta o jag får det som vi tycker  , så lagom till hösten är väl allt klart,hihi


Sen var det söndag och den startade med att köra sista lassen jord, så nu är allt det borta, och min rygg och mina armar har fått sig en ordentlig genomkörare  .

All jord borta , in i duschen och iväg till KLågerups lada för att titta på 1811. Teater av Svedalas amatörgrupp Sveamatea. Shit vad duktiga de är!!!!


Hann hem och få lite mat i magen innan det bar iväg till Rogers jobb för hundträning. Jag, Lotta, Sabina o Petra, och Maggan.


Byggsöket kommer i bilder!


Lille Carlzon först:

Jag såg hon försvann här nånstans...

 

Någonstans här måste hon vara...

   Visste jag väl..    Khan nr 2 och han hade full koll redan när han ställdes upp för att skickas.

      Lyllig  

  Hobbe is next, och här hade jag lagt mig på ett mkt bra ställe, men väl inlindad tyckte jag att det kändes som att det kröp lite på mig, fick ju kolla lite smidigt, och där är ett gammalt fågelbo, men en massa små svarta flugor  . Snabb smidig reträtt!!!

        Efter Hobbe var det sonen och han tycker ju bara detta är hur kul som helst, och näsan den är påkopplad

  Hmm någonstans här....

Aha det var där du låg??      Sist ut hans mamma och ja hon kan gömställena hon, men naturligtvis med näsan påkopplad...eller...lite snett här, men sen sa det svisch så for hon in och skulle ha sin boll  

    Nästa for hon i stort sett rakt på.

    KAFFEPAUS!!!

Tack för fika P, S o M

 Efter fika samma startordning där inne.


Carlzon var aningen trött  , kostar ju på att ha använt lilla näsan..

Men han hittade sin ena linhållare och vad är då mysigare än att få kela lite

  På väg in tyckte han att jag kunde väl föreviga honom lite  

  På´t igen och varför ta den lätta vägen till busen       Kastade sig in genom lilla plasthålet! Men det gjorde iofs Lotta med för , för varför ta det STORA hålet,hahahahahahahaha   Khan, tyvärr lite mörka bilder men Lotta tog han direkt och detta gömstället brukar vara lite klurigt

    Sen fick han jobba lite mer,hehe men kom på att det var rätt kul att krypa uppe på brädorna, knasten

    Änzo sen och mig hittade han snabbt!

        För att få jobba liiite mer för att hitta Petra

    Sist ut igen då, mammas tös  

  nähä där var de inte.

        Undrar vem som blev gladast  .

Sista då...och här tyckte Ulla att hon kunde ha lite alternativgömställen, så hon provade att sjunga på lite olika ställen, knäppgök!

Men till slut så

        En härlig avslutning på söndagskvällen, tack för en kul träning och som sagt 4 dagar till ledighet!!!!!


Ha det alla!!!!

 
 
Nina

Nina

20 juni 2011 09:03

Vilka fina bilder på alla vovvarna :)! Lille Carlzon verkar ju ha fattat grejen ganska snabbt och Khan ser ju lika rutinerad ut som Skrulla och Änzo :). Duktiga fröknar! Låter som en riktigt lyckad helg och bara 4 dgr kvar till ledigt - LYX! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

21 juni 2011 07:57

Carlzon tyckte hela tillställningen var rätt fräck. Från lungmor till gömda busar,haha
Khan har väldans brått att få bli losskopplad,hehe och näsan den jobbar för högtryck.
Helgen i stort bidde väldans bra och sen snart semester, ja man kan ha det sämre...Kramis

 
Ingen bild

mariana

20 juni 2011 09:46

Är nog första gången jag varit med om att du gav upp ett gömställe...!! Men har full förståelse, öööörk ;)
Härliga bilder på duktiga jycksen, synd vi inte kunde men hoppas på nästa gång istället!
Hoppas veckan går snabbt så ledigheten får kicka in! // Kramen

Susanne Leijon

21 juni 2011 07:55

Jag härdade ut rätt länge, men när jag hörde att Hobbe hittat Petra, ja då fick jag allt fart o komma ut från säcken, * ÖRK i kvadruppel minst*. Tyckte det kliade lite varstans resten av söket.
Semester!!! I Like a lot! kramis

 
Ingen bild

Cina

20 juni 2011 13:39

nedräkning Big Big Time nu alltså :) Härligt, o då förstår jag ju än mer den intensiva fliten med jordbortforsling o så....

Riktigt härliga bilder från gårdagskvällen

Susanne Leijon

21 juni 2011 07:54

Nedräkningen går på högvarv, idag ska det köras litt mer jord, sen får det va lungt till midsommar minsann, och sen får Roger fixa färdigt när jag är o hundlägrar,hehe.
Vi var många om kameran så....

 
Petra

Petra

20 juni 2011 23:59

Vilka härliga bilder! Carlzon var definitivt "lite" trött sen på kvällen :)Tack för instruktionerna. /Kramis

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

21 juni 2011 07:53

Han var helt klart lite nannig i tittorna där ett tag, men han tyckte det var rätt fräckt att hitta folk lite här o där,hihi/ Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards